Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La diada dels Quatre Fuets de Berga llueix castells de nou pisos

La colla berguedana, que ha assolit un 7 de 7, i un 4 de 7 amb agulla, valora l'èxit de convocatòria

Els Castellers de Berga.

Els Castellers de Berga. / Laura Serrat

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Laura Serrat

Laura Serrat

Berga

La plaça de Sant Pere de Berga ha escalfat motors per la Patum aquest diumenge al migdia, amb la diada castellera dels Quatre Fuets, que ha fet lluir castells de fins a nou pisos. Els Castellers de Berga han unit forces amb els Moixiganguers d'Igualada i amb els Castellers de Vilafranca, en un dia en què els berguedans han assolit un 7 de 7 i un 4 de 7 amb agulla.

Després de la tradicional cercavila des del Cinema Catalunya fins a la plaça de Sant Pere, les camises blaves, violetes i verdes dels castellers han omplert de colors la plaça de Sant Pere. Amb el so característic de les gralles, les tres colles participants han donat el tret de sortida a la diada amb pilars de quatre persones caminant fins a arribar a tocar del balcó de l'Ajuntament.

La colla castellera Moixiganguers d'Igualada.

La colla castellera Moixiganguers d'Igualada. / Laura Serrat

Després dels pilars a tall de presentació, els castellers de Berga han encetat la jornada amb un 5 de 7, que han descarregat amb un èxit rotund. Posteriorment, les colles de Vilafranca i d'Igualada han descarregat dues torres de vuit amb folre.

En la segona ronda, s'ha vist el castell més sorprenent de la diada, amb un 3 de 9 amb folre que ha aconseguit alçar la colla de Vilafranca, un castell que ha fet esclatar la plaça amb aplaudiments. En el cas dels Castellers de Berga, han descarregat un 7 de 7, un dels castells més amples que s'ha pogut assolir en un dia amb una gran capacitat de convocatòria. Per la seva part, els Moixiganguers d'Igualada han assolit un 3 de 8.

Els Castellers de Vilafranca.

Els Castellers de Vilafranca. / Laura Serrat

En l'última ronda, els Castellers de Berga han aconseguit descarregar un 4 de 7 amb agulla, un dels més vistosos de la jornada. El cap de colla, Joan Farguell, ha valorat molt positivament la jornada."Cada any hi ha més gent a la plaça i tenim dues colles punteres que ens ajuden", ha dit Farguell, que s'ha mostrat satisfet per haver pogut descarregar els tres castells de forma "solvent".

Per acabar la jornada, els castellers de Vilafranca han descarregat un 4 de 8 amb agulla, i els Moixiganguers d'Igualada, han aconseguit un 4 de 8.

Tracking Pixel Contents