Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Necrològica

Ha mort Leo Boixader, qui va ser bibliotecària de Berga durant 35 anys

Des de l'any 2014 vivia a la residència de Bagà, on també va portar la seva passió pels llibres impulsant la biblioteca en aquesta instal·lació

Leo Boixader, en una imatge d'arxiu

Leo Boixader, en una imatge d'arxiu / Dani Perona

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Regió7

Bagà

Ha mort Leo Boixader i Roma, qui va ser bibliotecària de Berga durant 35 anys. Tenia 95 anys i vivia a la residència de Bagà des del 2014, on va continuar molt vinculada a la dinamització cultural i la promoció de la lectura.

A Boixader se la recordarà per ser la bibliotecària de la capital del Berguedà, funció que va exercir entre 1985 i 1993. Aleshores, el centre no s'havia traslladat a la seva ubicació actual i es constituïa com la Biblioteca de la Caixa, estant primer a la plaça de les Fonts i posteriorment traslladada al passeig de la Pau. De fet, tot i jubilar-se, es va mantenir activa en l'ofici, liderant l'estructuració del fons bibliogràfic que va trobar a la residència de Bagà perquè servís també de biblioteca.

De la seva trajectòria també destaca l'impuls del projecte de les Aules de Formació Cultural per a la Gent Gran de Berga, juntament amb Concepció Antich l'any 1996, donant resposta a una demanda inesperada i comptant amb la participació de diversos professors. Es van tractar temàtiques molt variades i hi van participar una gran varietat d'alumnes, que mostraven interès per una vellesa activa i amb ganes de continuar aprenent.

L'any 1990, Boixader va rebre el Premi Ciutat de Berga a la Cultura Popular de mans de l'aleshores alcalde, Agustí Ferrer. En un missatge a les xarxes socials, l'Ajuntament de Berga ha expressat el seu condol i ha recordat la seva antiga bibliotecària, reconeixent també la seva vinculació a l'escoltisme i al cant coral, i destacant que va contribuir activament a la vida cultural i associativa de la ciutat.

La seva darrera entrevista va ser el març de 2025, inclosa dins el quart butlletí La veu de Bagà, editat per l'Ajuntament de Bagà. En el text, es fa un repàs de la seva trajectòria, la seva passió pels llibres, el seu dia a dia al centre residencial i el seu interès pel teixit cultural. Allà va reconèixer sentir-se "berguedana de cor i baganesa d'adopció", compartint que les seves festes de foc preferides són la Patum i la Fia-Faia.

La cerimònia de comiat, divendres

Leo Boixader serà acomiadada, primerament, en la vetlla que tindrà lloc demà, al Tanatori Ferran de Berga. L'horari estipulat és de 16.00 a 19.00 hores. Posteriorment, el 19 de juny, se celebrarà l'ofici a l'Església de Santa Eulàlia de Berga, a partir de les 16.30 hores.

Tracking Pixel Contents