Rescaten un excursionista ferit després d'un despreniment de pedres al Pedraforca
L'home ha caigut una vintena de metres, ha perdut el coneixement i ha estat evacuat en helicòpter fins al camp de futbol de Saldes, on l'esperava el SEM

Rescat d'un escalador a Saldes / Bombers de la Generalitat

Un excursionista ha resultat ferit de gravetat aquest diumenge al matí després de ser colpejat per unes pedres mentre feia una ruta al peu del Pedraforca, al terme municipal de Saldes. L'home ha caigut aproximadament una vintena de metres pel pendent i ha quedat inconscient durant uns instants.
L'avís de l'accident s'ha rebut a les 9.57 hores quan un company que feia la ruta amb ell ha trucat per alertar que l'home havia rebut l'impacte de les pedres i no responia. El grup estava format per tres excursionistes.
Fins al lloc dels fets s'hi han desplaçat dues dotacions dels Bombers de la Generalitat, un helicòpter amb efectius del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) i un equip de terra, així com un helicòpter del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
Segons ha informat el cos de bombers, després de rebre l'impacte de les pedres, l'home ha caigut uns 20 metres pendent avall. A conseqüència de l'accident ha perdut el coneixement, tot i que l'ha recuperat abans de l'arribada dels equips d'emergència. Els bombers l'han rescatat i l'han portat fins a Saldes. Allà un helicòpter del SEM ha aterrat al camp de futbol per fer l'evacuació. El fertit, el qual desconeix la gravetat, ha estat traslladat a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell.
Subscriu-te per seguir llegint
- Nandu Jubany al comandament de 15 restaurants, un hotel gastro, un obrador...: «La jubilació vindrà de les croquetes»
- Per què no podem parar de menjar pipes?
- Seixanta anys del segrest de la Mare de Déu de Núria: els nens cerdans que van trobar l'amagatall de 1936
- Rescaten dues persones il·leses a Marganell que van quedar aïllades després de baixar fins a 25 metres
- Policies de paisà controlen la compravenda il·legal de cromos a Catalunya
- Josean Querejeta, president del Baskonia: 'Tinc el convenciment absolut que Xevi Pujol ja treballa per al Barça
- No em tornaràs a humiliar': Els motius pels quals Marta Gómez Montero va abandonar el plató del 'Males llengües Nit' de Jesús Cintora
- Un itinerari de la sal per transformar els espais degradats per la mineria a Sallent