Rescaten un escalador ferit per la caiguda d'una pedra al Pedraforca
Amb un company estaven fent la via Homedes, la mateixa que ja va registrar dos accidents similars el cap de setmana passat

L'helicòpter dels GRAE fent el rescat de l'escalador ferit dissabte al Pedraforca / Bombers de la Generalitat
Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquest migdia amb helicòpter un escalador que ha resultat ferit al Pedraforca. L'home estava fent la via Homedes amb un company quan s'ha desprès una pedra i l'ha colpejat. És el quart ferit per caiguda de pedres al Pedraforca des del cap de setmana.
En el cas d'aquest dimecres, l'escalador no ha caigut, però sí que ha patit un fort cop a l'esquena, per la qual cosa han avisat els serveis d'emergència a les 12.28 hores. Els Bombers han activat l'helicòpter del GRAE que s'ha desplaçat fins al lloc i ha fet un gruatge per a recuperar el ferit i traslladar-lo fins al refugi. Un cop allà, ha estat acompanyat fins a l'ambulància que l'ha portat fins a l'hospital.
Aquest passat cap de setmana ja es van registrar dos accidents per caiguda de pedres a la via Homedes del Pedraforca. El dissabte l'helicòpter del GRAE va treballar en el rescat d’un escalador que havia patit una caiguda d’uns 6 metres a la via Homedes després de trencar-se una pedra de la qual s’estava agafant.
Per la seva banda, diumenge al matí, un guia que feia l’aproximació a la via Homedes va resultar colpejat per una pedra provinent d’una cordada que es trobava més amunt. El cop li va provocar una caiguda d’entre 10 i 20 metres per un terreny pedregós i va quedar inconscient. Després de monitorar-lo, administrar-li medicació i immobilitzar-lo, el van extreure mitjançant gruatge i el van transferir a l’helicòpter del SEM a Saldes. I, finalment, diumenge a la tarda, un escalador a la via Anglada-Auqué, al Pollegó Inferior del Pedraforca, va patir l’impacte d’una pedra al braç mentre es trobava a 60 metres del terra. L’helicòpter va deixar membres del GRAE al cim i van accedir als escaladors instal·lant cordes. La víctima, que presentava una possible fractura al braç esquerre i un tall d’uns 5 cm de longitud, va ser baixada fins al peu de via amb cacolet i, posteriorment, amb corda curta fins a la tartera. Finalment, es va fer l’extracció amb la grua de l’helicòpter.
Subscriu-te per seguir llegint
- Rosalía entra a l'examen per obtenir la nacionalitat espanyola: 'Una de les cantants més famoses...
- Una família catalana publica cada any una esquela per recordar la mort del seu fill en un accident: 'Després de quatre anys, l'Audiència de Girona creu que cal investigar què va passar
- Et poden buidar el compte sense robar-te la targeta: així actuen els ciberdelinqüents
- Una dona declara als Mossos que va preparar una ruta per a Jonathan Andic per encàrrec de la seva terapeuta
- Rescatada una gossa que no podia caminar després d’haver ingerit cànnabis per error: «Va ser una experiència aterridora»
- Claret, el poble de vuit veïns que celebra mil anys d'història sense renunciar al futur
- Així serà el vespreig d'alta muntanya que se celebrarà aquest cap de setmana a la Catalunya central
- L’empresa Vegetalia busca una nova nau de 3.000 metres quadrats al Moianès