Blog 
Current News
RSS - Blog de John Gussman

L'autor

Blog Current News - John Gussman

John Gussman

Sobre aquest blog de Economia

Noticias de actualidad, tendencias y otros.


Arxiu

  • 11
    Juny
    2017

    Comenta

    Comparteix

    Twiteja

     
    actualidad Catalunya Central

    Els clients són com una paleta de colores: tots diferents

    En els últims anys, les empreses han anat desenvolupant les seves tècniques de màrqueting cap a l'anomenat Brain Centric Màrqueting. Aquest mètode consisteix en la millora d'estratègies específiques a partir de l'estudi exhaustiu dels clients.

    Es tracta d'una evolució d'altres tipus d'estratègies com el Customer Centric i el màrqueting relacional, que es basen en la premissa que tots els clients no són iguals, i, per tant, cal saber diferenciar-los.

     Els clients són com una paleta de colores: tots diferents

    En què consisteix el Brain Centric Màrqueting?

    Aquest tipus de màrqueting consisteix en el desenvolupament d'una estratègia basant-se en l'estudi de les necessitats dels clients més valuosos per a l'empresa, i la consegüent creació d'una proposta per oferir-los les millors solucions per a cada cas particular.

    Per poder brindar als clients les millors propostes segons les seves necessitats, és imprescindible tenir un coneixement previ i profund dels usuaris. A banda d'aquest concepte basat en els altres tipus de màrqueting abans esmentats, s'inclouria la reestructuració de l'empresa i dels seus diferents processos per crear productes específics destinats als clients més ben valorats.

    Les empreses busquen millorar el seu posicionament en el mercat

    Conèixer les exigències dels clients i saber el marge de benefici amb què pot contribuir, arribarà a garantir una considerable avantatge competitiu per a l'empresa respecte als seus rivals.

    La varietat de clients és tal que bé es pot comparar amb una paleta de colores. Alguns poden ser semblants als altres, però mai són iguals. És per això que les empreses fan distinció entre els diversos perfils dels usuaris, per valorar-segons les seves aportacions a l'empresa.

    Moltes empreses de tot el món se sumen a aquest mètode de màrqueting

    Hi ha molts exemples d'empreses nacionals i internacionals que han decidit optar pel Brain Centric Màrqueting. Grans marques molt conegudes posen aquest concepte en pràctica, per justificar un enfocament centrat en el producte i en les seves característiques, i no només per obtenir informació sobre el llançament d'iniciatives personalitzades.

    També cal destacar el paper de la innovació tecnològica i el desenvolupament de dispositius mòbils, eines amb les que els clients poden comprar des de qualsevol part del món. Un exemple que ve al cas és el gran Aliexpress, que gràcies a aquests avenços tecnològics, ha aconseguit un notable posicionament en el mercat.

    Un client amb una experiència positiva serà sempre fidel a la marca

    Per a les empreses, els clients es converteixen en el centre d'atenció, necessitant d'ells la major quantitat de dades possibles, tant dels més valorats com dels menys. Solen ser dades vinculades a la recerca d'un doble objectiu: aconseguir una grata experiència de l'usuari i la seva fidelització a la marca.

    Aquests aspectes emocionals són analitzats gràcies a les tecnologies cognitives. Aquestes dades no estructurats van augmentant dia rere dia, gràcies a la revolució tecnològica. Amb ells, les empreses aconsegueixen analitzar els sentiments, motivacions i comportaments dels usuaris, i així construir estratègies personalitzades per a cada un d'ells.

     

    Denunciar
    Compartir a Twitter
    Compartir a Facebook