Avui dia sembla evident que el futur de l'automoció passa pel cotxe elèctric, ja que els fabricants cada cop aposten més decididament per aquest tipus de vehicles. Un bon exemple el trobem a Renault, que va ser de les primeres en apostar pel cotxe elèctric ara fa gairebé 10 anys amb el ZOE.

Però com passa sempre que es produeix un canvi important, entre el model establert i el nou té lloc una transició, que en el cas del món de l'automoció té nom propi: hibridació. En efecte, una molt bona solució per anar oblidant mica en mica els combustibles fòssils i familiaritzar-nos amb l'energia elèctrica la trobem en els vehicles híbrids i híbrids endollables, i Renault ha volgut ser-hi present electrificant els models més venuts de la seva gamma.

Fidel al seu compromís amb la descarbonització i amb la intenció de reduir els consums i les emissions, Renault ha electrificat els Clio, Captur i Mégane. Aquests tres supervendes reben una nova versió E-Tech, que d'una banda apro?ta l'experiència que la marca ha acumulat amb motors elèctrics com el del ZOE i d'altra el treball de l'equip de competició de Fór- mula 1, que desenvolupa motors híbrids.

En el cas del Renault Clio E-Tech, el petit utilitari està disponible amb una versió híbrida que desenvolupa una potència de 140 CV, mentre que els Captur i Mégane E-Tech disposen de tecnologia híbrida endollable i motors de 160 CV. Al volant, aquesta innovació es tradueix en una conducció més eficient, econòmica i sostenible, ideal per afrontar la transició cap al cotxe elèctric.

Els vehicles híbrids de Renault limiten les emissions de partícules i d'hidrocarburs tant a la carretera com a la ciutat, un escenari especialment sensible a les emissions de gasos contaminants. En aquest àmbit la tecnologia E-Tech és ca- paç de reduir en un 40% el consum en comparació amb les versions equivalents de gasolina.

I com és possible aconseguir aquesta xifra? Doncs gràcies al fet que, circulant per entorns urbans, la gamma híbrida de Renault és capaç de moure's en mode 100% elèctric fins a un 80% del temps. Tot plegat gràcies a les bateries dels models E-Tech, que poden recarregar-se durant la marxa i ofereixen una conducció suau i silenciosa. Dit d'una altra manera, conduir un Renault E-Tech a la ciutat és, a la pràctica, gairebé com con- duir un vehicle elèctric. I és que el cotxe elèctric arribarà tard o d'hora, no hi ha dubte. Però mentre no es produeix la completa electrificació del parc mòbil, els vehicles híbrids i híbrids endollables de Renault són una gran opció per afrontar aquest repte cap a la nova mobilitat.

Es tracta d'una gamma completa, assequible, polivalent, respectuosa amb el medi ambient i molt eficient, que assegura el plaer de conducció i està a l'altura de les demandes dels clients actuals.

AUSER

Cra. de Vic, 225 - Manresa

Carrer Lleida, 10 - Vic

Web: Auser