Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La pluja abundant del març deixa registres de més de 300 litres a les capçaleres dels rius

Les precipitacions han estat freqüents, abundants i generalitzades, i han acumulat neu que servirà de reserva als pantans

Nevada a la Cerdanya a mitjans de març

Nevada a la Cerdanya a mitjans de març / Arxiu | Miquel Spa

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Jordi Escudé

Jordi Escudé

Manresa

Les pluges d’aquest març han estat abundants en el conjunt de Catalunya, i això inclou zones situades a les capçaleres dels rius, amb registres de més de 300 litres per metre quadrat en alguns punts.

Justament, les capçaleres del Llobregat i el Cardener s’han vist especialment beneficiades per aquestes darreres precipitacions. L’estació de Port del Compte, per exemple, ha acumulat 339,8 litres des de l’1 de març passat i fins a aquest dissabte a la tarda, el triple dels que van caure entre gener i febrer. De fet, si mirem el total de pluja acumulada en tot el que portem d’any, la xifra s’eleva als 432 litres, alguns en forma de neu que serviran de reserva per als embassaments de la Llosa i Sant Ponç en les pròximes setmanes.

A la capçalera del Llobregat trobem una situació semblant, per exemple, amb els 227,6 litres que han caigut des de l’1 de març a Guardiola de Berguedà, i que s’eleven fins als 274 des del gener. Altres observatoris de muntanya també han tingut registres significatius, com els 158,2 litres entre març i abril a Organyà (208,4 des del gener), o els 109,8 de Das (134,1 des del gener).  

Tracking Pixel Contents