Segon dia de cues quilomètriques en l'operació sortida del pont de desembre a la Catalunya central
Es registren retencions especialment a la C-16,al Berguedà
Trànsit i els Mossos tenen en marxa un dispositiu especial, basat en la modificació de carrils i l'increment de controls

Oscar Bayona/Arxiu particular

Segon dia d'operació sortida pel pont de desembre amb cues quilomètriques a les carreteres de la Catalunya central. La C-55 al Bages ha quedat saturada i hi ha fins a 15 quilòmetres de cua a la C-16, al Berguedà. Aquest divendres a la tarda, els accidents i les retencions van marcar el primer dia de desplaçaments.
A les 13:30 h es registren retencions a la C-16 de fins a vuit quilòmetres entre Berga i Cercs en direcció Guardiola de Berguedà. Durant el matí s'han acumulat fins a quatre quilòmetres entre Castellbell i Vacarisses.
A la C-55, les retencions han començat a Monistrol de Montserrat i han arribat fins a Castellgalí a les nou del matí, congestionant totalment la carretera. Al voltant de les 12 del migdia la carretera ha acumulat fins a 11 quilòmetres de cues. A més a la C-58, que enllaça a la C-55 també a Castellbell, s'han acumulat fins a dos quilòmetres de cues.

Cues a la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Castellgalí / ARXIU PARTICULAR
Les carreteres més a prop del Pirineu, com l'N-260 a la Seu d'Urgell registra quatre quilòmetres i mig de cues en direcció Andorra i l'N-145 vuit quilòmetres més a les Valls de Valira.
Un accident entre dos cotxes a la C-14, a dins del túnel de Peramola, ha obligat a tallar la carretera i s'han fet desviaments senyalizats. El xoc, que segons han informat els bombers no hauria provocat ferits, deixa retencions de dos quilòmetres en aquest punt. A la mateixa carretera, a Oliana, hi ha quatre quilòmetres de cua en direcció la Seu.
Davant la intensa mobilitat registrada, el Servei Català de Trànsit (SCT), amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, mantè actiu un dispositiu especial de circulació, ordenació i regulació del trànsit, amb modificacions puntuals o cancel·lacions de carrils i un increment dels controls per minimitzar el risc d’accidents i víctimes.
Segons el pronòstic de Trànsit per a aquest pont, es preveu que les vies on hi haurà més problemes viaris seran la C-14, que travessa l'Alt Urgell, la C-16, on ja hi ha retencions a l'altura de Berga, a la C-17 i l'A-2. També alerten que hi poden haver retencions a l'N-145 i l'N-260, especialment en els seus accessos a Andorra des de la Seu d'Urgell i Puigcerdà. Bona part dels vehicles, com apunta el SCT, es dirigiran cap a destinacions d'interior del nord de Catalunya i, per això, les vies més conflictives seran les que accedeixen a zones de muntanya i estacions d'esquí.
Un pont "més curt"
Enguany el pont de desembre ha quedat escurçat a tres dies, tot i que s’estima que entre les 15.00 h de divendres 5 de desembre i les 15.00 h de dissabte dia 6, sortiran de l’àrea metropolitana de Barcelona 460.000 vehicles. A més, entre les 12.00 i les 24.00 hores del dilluns 8 de desembre, retornaran cap a Barcelona i la seva zona d’influència 250.000 vehicles.
- Una passatgera de l’avió de Turkish Airlines aterrat al Prat va alertar d’un missatge: «Explotarà una bomba a les 9.30»
- Està de moda: el nom d'origen hebreu que ja és el favorit de molts catalans per a les seves filles
- Proliferen els robatoris a l’interior de vehicles per sostreure balises v16 i vendre-les al mercat negre
- David Jiménez, advocat expert en herències, adverteix: “Quan tu li entregues els teus béns a un fill has perdut el control”
- Primera imatge de Rosalía com a 'stripper' a la tercera temporada d'Euphoria
- «El tant per cent més alt de flipats per metre quadrat està al futbol»
- Pluja de connexions al primer Vermut per a solters del Bages: 66 'matchs' i un èxit d'assistència
- La Guàrdia Civil avisa: aquesta maniobra a les rotondes et pot costar 500 euros i 6 punts del carnet de conduir