«M’agrada dur maquinària i en voldria saber dur més»
Amb motiu del 8M, Regió7 entrevista vuit dones que treballen en sectors masculinitzats

Valentina Muñoz / Arxiu particular

Valentina Muñoz, de 32 anys, va néixer a Cuneo, al piemont italià, però des de ben petita que resideix al Bages, a Castellgalí. Va estudiar a l’Escola Agrària de Manresa, i després d’una dècada treballant en un garden i després a pagès va reorientar la seva trajectòria professional cap al sector de la construcció.
Perquè va fer el canvi de professió?
M’agrada molt la natura, però necessitava un horari que em permetés tenir una vida privada. Al camp, on es treballava moltes hores, vaig aprendre a dur maquinària, com tractors i cubes, i m’agradava. M’hi vaig aficionar. Des de fa dos anys i mig treballo per a Exland a la mina de Súria.
Com és treballar en un entorn masculinitzat?
Quan treballava al camp, en una finca familiar, ja era també l’única dona. Hi estic habituada. Hi ha dies de tot, però a mi sempre tothom m’ha respectat, els companys són molt agradables, tot i que de vegades algú pugui fer un comentari fora de lloc. Però em sento molt acompanyada i l’empresa no m’ha deixat mai a l’estacada.
Què li agrada més de la seva feina?
M’agrada dur maquinària, i en voldria saber dur encara més. Ara condueixo una bobcat i un dumper. La que jo faig no és una feina física, sinó que requereix concentració, un bon treball mental per estar sempre alerta i no xocar. n
Subscriu-te per seguir llegint
- La víctima mortal de l'accident d'escalada a Montserrat era un veí de Barcelona
- Mor als 57 anys Sílvia Flotats, ànima de polítiques per a joves a l’Ajuntament de Manresa
- Una jove d'Artés de voluntariat a la República Dominicana: 'Va ser increïble, vaig passar la majoria dels dies plorant de l'emoció
- Els Agents Rurals enxampen un caçador furtiu mentre abatia un teixó a l'Alt Urgell
- Uns manresans es feien passar per operaris de manteniment per robar coure a Cantabria
- Aquest és el passeig més bonic de Catalunya, segons National Geographic
- Mor l'escaladora ferida dissabte a Montserrat després que li caiguessin pedres a sobre mentre feia una via
- Dues amigues de Manresa al primer concert de Rosalía a Barcelona: 'És la tercera vegada que anem a un dels seus xous