Túnel de Bassella: millor il·luminació, més seguretat
El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica destinarà 835.000 euros en posar plaques fotovoltàiques als accessos a la galeria

Plaques fotovoltàiques en l'accés a un túnel del Pirineu / TERRITORI
Miquel Spa
La Seu d'Urgell
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat destinarà 835.000 euros a augmentar l’eficiència energètica del túnel de Bassella, situat a la carretera C-14. Aquesta actuació s’inclou dins un conjunt de millores previstes en vuit túnels de la xarxa viària catalana, tres dels quals es troben a l’Alt Pirineu.
En el cas concret del túnel de Bassella, s’hi instal·laran 180 plaques solars fotovoltaiques a prop de cadascuna de les boques i es renovarà l’enllumenat amb sistemes de menor consum energètic. L’objectiu és fomentar l’autoproducció d’energia i reduir el consum elèctric de la infraestructura.
- Josep Maria Macià Roldan: «Hi ha una necessitat bestial de feines d’enginyeria que sembla que no vol fer ningú»
- Mor en un accident a la C-55 Miquel Caelles Campà, exregidor de Súria i professor a la Joviat
- Mor Margaret Rubí Casals, de la popular botiga Rubí Casals de Manresa, als 64 anys
- Cues de fins a una hora a Súria en la vetlla del professor i activista cultural Miquel Caelles
- L'exemplaritat de Tous: segona generació
- El funeral de Miquel Caelles, mort en accident de trànsit, serà aquest diumenge a la tarda a Súria
- Cada vegada hi ha més professionals i experts que recomanen preparar un 'testament digital
- Andrea Sacrest i Laia Marimon, les dissenyadores que han reconvertit una fusteria de la Cerdanya en un taller de furgonetes camper