Mor Alfons Picazo, cap de l’Àrea Bàsica de l’Alt Urgell dels Agents Rurals
El funeral tindrà lloc aquest diumenge, 21 de juny, a 2/4 de 12 del matí, a la Catedral de Santa Maria de la Seu d’Urgell

Imatge de la part posterior de l'uniforme dels Agents Rurals / EUROPA PRESS/D.Zorrakino

Els Agents Rurals han comunicat aquest dissabte la mort d’Alfons Picazo als 64 anys, cap de l’Àrea Bàsica de l’Alt Urgell, una notícia que ha causat una profunda consternació entre els membres del cos i totes aquelles persones que van compartir amb ell la seva trajectòria professional. El funeral tindrà lloc aquest diumenge, 21 de juny, a 2/4 de 12 del matí, a la Catedral de Santa Maria de la Seu d’Urgell.
A través d’un missatge publicat a les xarxes socials, el Cos d’Agents Rurals ha expressat el seu dolor per la pèrdua d’un dels seus responsables territorials. "Avui el Cos d’Agents Rurals està de dol pel traspàs d’Alfons Picazo, cap de l’Àrea Bàsica de l’Alt Urgell", assenyala la publicació. El cos també ha volgut traslladar "el més sincer condol i suport a familiars, amistats i companys i companyes" en aquests moments difícils.
Picazo exercia com a cap de l’Àrea Bàsica de l’Alt Urgell, una de les unitats territorials dels Agents Rurals encarregades de la vigilància, la protecció i la gestió del medi natural. Al llarg de la seva carrera professional va mantenir una estreta vinculació amb el territori pirinenc, participant en tasques de conservació de la biodiversitat, seguiment de la fauna i preservació dels espais naturals.
La seva mort representa una pèrdua significativa per al Cos d’Agents Rurals, especialment per als professionals de l’Alt Urgell i de l’Alt Pirineu, amb qui havia compartit anys de servei i compromís en la defensa del patrimoni natural del país.
- La María, de 32 anys, viu en un bosc sense electricitat de la xarxa ni aigua calenta: 'Vius una mica al ritme de la vida
- Daniel Corrales Álvarez, diabètic de Manresa: «No demano que em regalin res, només un lloc on poder viure»
- La vídua del líder veïnal de la Balconada, de Manresa, Juan Manuel Zornoza, diu que se l'ha homenatjat 'tard i malament
- Una columna de fum activa les dotacions de Bombers i ADF a Rubió
- Un estudi amb lideratge manresà certifica que els infants de 0 a 3 anys són capaços de desenvolupar pensament científic
- Una manresana, investigada per formar part d'una xarxa que va ciberestafar gairebé 546.000 euros a una empresa
- Xoc aparatós entre un cotxe i un autocar a la confluència de la Muralla del Carme de Manresa amb la carretera de Vic
- Aquesta és la millor ciutat de Catalunya per formar una família: és la 15a del món i la primera d’Espanya