Esther Giménez-Salinas, primera dona a ser triada síndica de Greuges
Proposada per PSC, ERC i Junts, l'exrectora de la URL substitueix Ribó i tindrà un mandat de 6 anys

Esther Giménez-Salinas durant la Comissió del Síndic de Greuges del Parlament / ACN
ACN
El Parlament ha elegit aquest dijous Esther Giménez-Salinas nova síndica de greuges. El ple específic li ha donat el suport de més de les tres cinquenes parts que necessitava: 91 vots a favor i 39 en contra, en una votació secreta. Els grups de PSC-Units, ERC i Junts havien proposat Salinas al càrrec. L'exrectora de la Universitat Ramon Llull i exvocal del Consell General del Poder Judicial serà la quarta síndica de greuges, i la primera dona al càrrec. Salinas substitueix així Rafael Ribó, que va ser síndic durant 18 anys -els últims 3 en funcions-, però ella tindrà un mandat de 6 anys, i no podrà ser reelegida.
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha de proclamar ara l'elecció de Salinas, comunicar-la al president de la Generalitat, Pere Aragonès, i ordenar-ne la publicació al Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC), al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). La nova síndica haurà de prendre possessió del càrrec davant la Mesa.
Davant la Comissió del Síndic de Greuges del Parlament, el 21 de juny, Salinas va situar la justícia restaurativa com un dels eixos del seu mandat, juntament amb la protecció a la infància o la revisió del sistema penitenciari.
En una audiència, va repassar la seva àmplia trajectòria en l'àmbit del dret i es va mostrar partidària d'un sistema més centrat en la víctima. També va apuntar la necessitat d'una mirada feminista en un sistema judicial amb una cultura molt "masculina".
- Pluja de connexions al primer Vermut per a solters del Bages: 66 "matchs" i un èxit d'assistència
- Troben en estat menys greu un home que havia perdut el coneixement a Sant Joan de Vilatorrada
- Primera imatge de Rosalía com a 'stripper' a la tercera temporada d'Euphoria
- El conductor que va xocar contra la família que va perdre dos fills a Cercs va sortir-se del seu carril
- Mor Jaume Armenteras, alcalde de la Pobla de Claramunt durant 23 anys
- Angoixant moment als Pirineus: una esquiadora catalana grava com una allau l'arrossega muntanya avall amb el seu gos
- La família dels nens morts a l'accident de Cercs agraeixen la tasca dels serveis sanitaris
- L’augment de la gravetat dels accidents de trànsit preocupa als Bombers de la Regió d’Emergències Centre