Educació a Catalunya
Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat
Acusen el departament de no haver tingut en compte les seves propostes a l’hora de reformar el currículum de batxillerat

Alumnes fent la selectivitat l'any passat / Jordi Otix
Redacció
La plataforma 'Ciències en Perill' ha advertit que no corregirà els exàmens de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) si el Departament d’Educació i FP no fa marxa enrere en la seva proposta de fusió de matèries en l’àmbit científic. En un comunicat, el col·lectiu ha criticat durament que la conselleria mantingui la seva intenció de reformar el currículum del Batxillerat malgrat que qualifiquen d'una "àmplia oposició social i científica" a la mesura.
Segons la plataforma, aquest mateix divendres el Departament hauria confirmat la seva decisió de tirar endavant la reforma tal com estava plantejada inicialment, cosa que consideren una mostra que no s’han tingut en compte les propostes presentades des de diferents sectors. "No s’han mogut ni un mil·límetre", han denunciat.
A més, Ciències en Perill ha lamentat haver-se assabentat de la decisió "a les portes de les vacances escolars", cosa que interpreten com una "estratègia calculada" per minimitzar la resposta de la comunitat educativa i dificultar l’organització i la reacció dels centres i el professorat.
El professorat de batxillerat considera "un despropòsit" treure hores de Física, Química o Biologia per donar-les a optatives com "reptes científics".
El col·lectiu també ha retret al Departament que no hagi fet públic el suposat requisit del Ministeri d’Educació que justificaria aquests canvis en el currículum, i ha acusat l’Administració de no voler obrir un veritable procés de diàleg amb la comunitat educativa.
En conseqüència, 'Ciències en Perill' considera que no es pot aplicar un currículum que "no compta amb el suport del professorat ni de l’àmbit científic". Així mateix, adverteixen que, si no es rectifica, "no es podrà garantir la normalitat en la celebració de les PAU en les matèries científiques".
En concret, la reforma planteja fusionar les matèries de Física i Química, per una banda, i Biologia, Geologia i Ciències Ambientals per l’altra. Arran del rebuig expressat per diversos sectors, el Departament d’Educació va obrir un procés de consulta que, segons el previst, havia de culminar amb una decisió definitiva sobre la modificació curricular. La proposta de la conselleria mantenia la fusió, però si en la primera versió es passava de les sis hores actuals de Física i Química a tres, en la segona, la càrrega lectiva era de quatre hores, una quantitat insuficient als ulls del professorat.
- Celestino Corbacho, exministre de Treball: 'Catalunya no em va regalar res, però sí que em va donar totes les oportunitats
- Un informe pericial conclou que les obres al carrer d'Àngel Guimerà de Manresa no en revaloren els immobles
- La sanitat privada ja administra donanemab, el fàrmac que alenteix l’avenç de l’Alzheimer: «El benefici continua amb el pas del temps»
- No m’esperava tan bona acollida': Enric Casacuberta supera els 400 quilòmetres de la Ruta 66
- Junts i Avancem demanen més policia, més càmeres i una comissió per saber què va fallar en la mort de Carles Vilajosana
- Quatre xefs es troben a Sallent per fer els entrepans de la Fumera
- Necrològiques del dilluns 14 de setembre de 2026
- Un nou mapamundi permet tenir una visió més real del planeta