Rodalies opera novament després de dues aturades puntuals en una hora a causa d'una incidència
Es mantenen els serveis alternatius per carretera que estaven previstos en alguns trams

Logotip de Rodalies en un tren / Alba Mor
ACN
La circulació de trens de Rodalies s'ha tornat a reprendre cap a tres quarts de vuit del matí, després que hagi estat suspesa per segon cop aquest dilluns per una incidència al Centre de Trànsit Centralitzat d'Adif, segons Renfe. El servei s'havia posat en marxa aquest dilluns a partir de les sis del matí tal com estava previst, amb alguns trams en transport alternatiu. Cap a dos quarts de set, però, s'ha tornat a suspendre per una incidència al centre de control d'Adif, situat a l'Estació de França. Passades les set del matí s'ha anunciat que el servei es tornava a posar en marxa de forma progressiva, però aquest restabliment ha durat només uns minuts, ja que poc abans de dos quarts de vuit s'ha tornat a anunciar la suspensió del servei.
En declaracions a Catalunya Ràdio, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha explicat que, un cop resolta de nou la incidència al centre de control d’Adif, la represa del servei de circulació de trens es fa “de forma progressiva i gradual”. Carmona ha afegit que els tècnics estan treballant perquè la incidència no es torni a reproduir i que “ja hi haurà temps per determinar-ne les causes”.
El portaveu de Renfe ha argumentat que, quan hi ha una incidència al centre de control que Adif té a l’Estació de França, s’atura la circulació de trens “per seguretat”. I ha posat aquest exemple: “És com si a Barcelona tots els semàfors es posen en vermell, pares la circulació perquè hi hagi seguretat”.
Carmona ha demanat “disculpes” als usuaris per la situació d’aquest dilluns al matí i ha garantit “treball, treball i treball” per part dels equips per reprendre el servei amb la màxima normalitat.
Adif diu que la incidència d'aquest dilluns ha estat per una fallada informàtica i estudiarà les causes
El cap de comunicació d'Adif, Salvador Almenar, ha explicat que aquest dilluns s'ha produït una fallada informàtica i això "ha obligat, per una qüestió de seguretat", a aturar la circulació de trens. En declaracions a Catalunya Ràdio, ha afirmat que s'està investigant què ha passat: "Els nostres serveis de sistemes informàtics estan tractant d'esbrinar la raó per la qual ens hem quedat sense comandament al centre de control".
En ser preguntat si podria ser un boicot, ha respost que no podia donar ni descartar cap hipòtesi, ja que la investigació està en marxa. Amb tot, ha dit que estan tractant de garantir que el sistema no torni a caure i "pugui ser un dia amb la màxima normalitat possible" pel que fa a la circulació de trens.
- Troben una important quantitat d'aigua al subsòl de la Llacuna
- Una vintena d'evacuats i dos ferits en l'incendi d'un edifici al carrer de Santa Llúcia de Manresa
- «No vull subvencions, només vull que els polítics no em donin encara més feina»
- Doble operatiu de rescat amb helicòpter: un escalador a Montserrat i una esquiadora al Port del Comte
- Operen d'urgència un jove que tenia un obús de la Primera Guerra Mundial al recte
- Els dos curiosos projectes que es van arribar a estudiar per accedir a Montserrat
- La propietat del bloc 8 de Manresa demanava 450.000 euros per l'edifici i ara en vol 650.000
- Un mòbil a la sabata per copiar a l’examen de conduir: acaba denunciat a la Seu d’Urgell