17 de abril de 2013
17.04.2013

Progrés diu que el govern de la Seu ha fet una mala gestió de la zona blava

Des del gener els aparcaments de pagament no funcionen perquè el concurs va quedar desert

17.04.2013 | 00:00
Cotxes aparcats a la zona blava de la Seu d´Urgell, sense funcionar

El grup municipal de PSC-Progrés a l'Ajuntament de la Seu d'Urgell denuncia "la improvisació i el descontrol" que l'equip de govern té pel que fa a la zona blava. El portaveu del grup, Òscar Ordeig, assegura que "s'ha fet una mala gestió des del concurs anterior, el del 2007, i tampoc no s'han redactat les bases del nou concurs amb el temps suficient per iniciar la nova concessió el mes de gener".
Des de l'1 de gener els aparcaments de pagament de la Seu d'Urgell estan fora de funcionament, perquè el primer concurs per adjudicar-ne la gestió va quedar desert. Com ja va explicar aquest diari, el consistori ja ha trobat l'empresa a través d'un nou concurs, però encara no hi ha data per reprendre el funcionament de la zona blava. El grup municipal socialista denuncia que "aquest fet ha comportat una disminució important dels ingressos de l'Ajuntament, com a mínim de 42.000 euros, ja que l'empresa adjudicatària només pagarà des del moment que estigui operativa".
Ordeig creu que "el fet d'esperar a finalitzar el contracte anterior per convocar el nou concurs ha provocat problemes de mobilitat i aparcament". El portaveu assegura que "ha perjudicat les zones més comercials, ja que no hi ha mobilitat en els aparcaments". El fet que no s'hagi de pagar per aparcar i no hi hagi el temps limitat per deixar els vehicles, comporta que no hi hagi rotació, "que és l'objectiu principal d'aquests aparcaments". En aquest sentit, assegura que "el centre comercial és un caos, està massificat i fins i tot estan ocupades les zones de càrrega i descàrrega perquè no hi ha més aparcaments". Ordeig creu que això perjudica el comerç local, "ja que moltes persones de la comarca han deixat de venir a comprar a la Seu per les dificultats que troben per aparcar".
A més, recorda que l'empresa adjudicatària anterior ha acumulat un deute amb l'Ajuntament de 635.000 euros i aquesta reclamació ha entrat a la via judicial. Segons Ordeig, "això es deu a la mala gestió del concurs, ja que es van crear massa places tenint en compte la seva mínima ocupació". Aquest fet ha portat l'empresa concessionària anterior a impugnar el deute.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit