01 de setembre de 2013
01.09.2013

Fidelitzar els clients regalant-los activitats de lleure

El sector turístic tanca el programa Cerdanya Activa amb un increment d'usuaris

05.09.2013 | 08:13
Participants del programa Cerdanya Activa a la cova d´Anes

L'Associació d'Hotels i Càmpings de la Cerdanya, Guies del Pirineu i Nordic Walking Pirineus van tancar ahir la tercera edició del programa Cerdanya Activa, amb el qual volen fidelitzar els turistes regalant-los les activitats complementàries que volen fer. A falta de l'anàlisi exhaustiva de la campanya, els seus responsables ja han observat en un primer balanç que un any més han aconseguit millorar respecte de l'anterior i incrementar la xifra de serveis. Tant és així que des del dia 22 de juny els hotelers han regalat serveis a 700 persones, cent més que l'any passat. Aquest balanç consolida la sensació que han tingut molts gestors turístics de la vall que els actes i les activitats d'oci han estat més plenes que mai.

Els impulsors del programa han fet una valoració molt positiva de la tercera edició de Cerdanya Activa perquè ha permès oferir fins a 67 activitats. Es dóna el cas que l'inici de la campanya va ser fluix i durant la primera quinzena de juliol van registrar el 44% menys d'activitat que l'any passat. No obstant això, ja en la segona quinzena la tendència va canviar i van tenir un augment del 15% respecte a l'any passat de turistes allotjats als hotels i càmpings que volien fer activitats gratuïtes. Els responsables del programa han apuntat el mal temps que va fer principalment les tardes de juliol com a possible causant de la davallada inicial.

Segons han explicat els tècnics del programa, de les activitats amb més participació, d'una oferta total de 23 activitats diferents, el més sol·licitat ha estat l'itinerari de la llúdriga, amb 83 participants. A continuació, també han tingut molt èxit les sortides de tast de Nordic Walking, amb 68 participants; l'ascensió a Bell-lloc, amb 52 participants; la pujada a l'estany de Malniu, amb 51 participants; i la visita a la cova d'Anes, amb 51 participants. Les novetats d'aquest any han estat les sortides pel camí de l'aigua de Bolvir, la carrerada de Ger i pel Fontanet d'Éller a Meranges, així com la visita a l'empresa agroalimentària Pledebo de Travesseres. L'anàlisi dels turistes en funció de la procedència ha desvelat que les persones que han participat en el programa han vingut bàsicament de Catalunya, seguides de les de les Illes Balears, França, el País Valencià, Aragó i Madrid. Des de l'organització han remarcat que en totes les activitats s'ha aconseguit imposar un bon ambient de grup entre grans i petits, de manera que, segons han remarcat els organitzadors, "la valoració ha estat també molt positiva per part dels usuaris d'aquest tipus de servei, perquè els permet conèixer la Cerdanya d'una banda i l'altra de la frontera acompanyats d'un guia de muntanya".

Més turisme familiar

Es dóna la situació que hi hagut famílies que han participat en el programa per tercer any consecutiu, i n'hi ha una que ha realitzat onze activitats. Aquests factors confirmen als responsables de l'Associació d'Hotels i Càmpings que la fórmula és bona per fidelitzar els clients. Per això ja han anunciat que de cara a l'any que ve tenen la intenció d'aprofundir en l'aspecte familiar amb noves activitats per a totes les edats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit