L'Associació d'Hotels i Càmpings de la Cerdanya ha decidit reeditar per quarta vegada la campanya Cerdanya Activa, que els últims anys ha permès als establiments turístics de la vall fidelitzar els clients com cap altra acció de promoció.

La campanya la impulsen set hotels i càmpings membres de l'associació, conjuntament amb l'empresa Guies del Pirineu i l'entitat Nordic Walking Pirineus. Segons han explicat els responsables del programa, aquest any fa un esforç especial en el turisme familiar, amb 22 sortides matinals que posen sobre la taula 800 places en excursions per als clients dels establiments. Les excursions amb què els hotelers premien els seus clients es realitzaran entre el que queda d'aquest juliol i l'agost. Els destins de les sortides han estat triats amb l'objectiu de "donar a conèixer els encants del parc natural del Cadí-Moixeró, del parc natural regional dels Pirineus Catalans, i altres espais d'interès natural de l'Alta i de la Baixa Cerdanya", segons han explicat els seus impulsors. Així, entre els indrets designats hi ha Estana i Prat de Cadí, els estanys de Malniu, de la Pera i de les Bolloses; les gorges de Carançà, l'itinerari de la llúdriga, el camí de Sant Jaume i la pujada a Bell-lloc des de Dorres.

Després de l'estiu, els responsables de la campanya analitzaran com fer-la créixer de cara a pròximes edicions.