"És una primera victòria", afirmava ahir el portaveu de l'Associació d'Usuaris del Tren Groc, Jordi Bartolí, en fer públic l'anunci de l'estat francès de participar en la inversió de la modernització de la línia. Usuaris i administracions locals volen que el Tren Groc mantingui les seves característiques antigues que el fan emblemàtic i turístic i, alhora, ofereixi un servei pràctic i modern com el Rodalies a la Catalunya Sud o el TER a la Nord.

L'entitat ha aconseguit aquest compromís a través del diputat regional Robert Olive, el qual s'ha reunit amb el secretari d'estat de Transports, Alain Vidalies, per analitzar el futur ferroviari de la nova regió, resultat de la fusió del Migdia Pirineus i el Llenguadoc-Rosselló. El compromís de l'estat se suma, de fet, a l'expressat ja per la nova presidenta de la regió, Carole Delga, d'apostar per la supervivència i reimpuls de la línia ferroviària cerdana. Bartolí ha recordat que el pla general per a la modernització del Tren Groc requereix una inversió estimada inicialment en uns 150 milions d'euros. Els usuaris de la línia plantegen que la clau per a la modernització del tren és la combinació del servei públic modern i el turístic.