L'assemblea general anual del Comitè d'Usuaris del Tren Groc, que ja aplega més de 300 persones, ha aprovat portar a terme durant aquest 2016 dues línies de reclamacions. D'una banda, la de l'elaboració d'un Pla Director que marqui el destí del tren en els pròxims deu anys. De l'altra, demanar amb caràcter d'urgència que l'estat rebaixi a la meitat les actuals tarifes del Tren Groc, perquè són el doble de cares que la resta de la xarxa ferroviària de l'estat francès.

Per anar de Vilafranca a Prades, en un recorregut d'uns 30 quilòmetres, la tarifa de la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF) estableix un preu de 14 euros. Si es vol fer tot el recorregut des de Vilafranca a la Tor de Querol, la tarifa puja a 25 euros, segons ha lamentat el portaveu dels usuaris de la línia, Jordi Bartolí. Aquests preus comporten que una família de quatre membres que vulgui fer tot el recorregut d'anada i tornada s'hagi de gastar 200 euros. Aquest nivell de preus competeix, a més, amb la xarxa d'autobusos del Consell General dels Pirineus, que ofereix bitllets a un euro. El comitè d'usuaris considera que aquests preus són prohibitius i deixen sistemàticament buits els combois del Canari. Per contra, proposaran al nou govern regional, al de l'estat i a la mateixa SNCF que una tarifa equivalent a la del sistema de rodalies, CER, permetria els veïns de la Cerdanya, el Capcir i el Conflent utilitzar el Tren Groc com un transport públic quotidià.