El Consell Comarcal i les operadores aeronàutiques sostenen que el Pla Director de l'Aeròdrom de la Cerdanya blinda el seu ús esportiu i, per tant, refusa de pla qualsevol plantejament d'ús comercial. El text sobre el qual han treballat així ho explicita. Les esmenes que ha acceptat Urbanisme de la Generalitat haurien fet encara més restrictives les possibles actuacions sobre l'equipament.

Així, en el text introductori de la memòria, el nou Pla Director de l'aeròdrom explicita que els requeriments que recull el text "no pretenen en cap cas ampliar la capacitat operativa de l'aeròdrom, però sí la millora de les condicions actuals i la incorporació d'una sèrie d'usos complementaris de l'activitat aeronàutica que es consideren necessaris per integrar la instal·lació a nivell social i afavorir l'equilibri econòmic, potenciar les seves possibilitats i permetre que una actuació unitària gestioni i determini la necessària adaptació paisatgística en l'entorn".

Mantenir el model actual

En l'apartat 3.1.1 d'objectius de la nova ordenació, el text apunta que "pretén normalitzar un model d'aeroport esportiu" i remarca que "aquest és el model que es preveu mantenir, normalitzar i potenciar mitjançant l'ordenació del PDUA, de manera que no es preveu programar cap tipus d'actuació dirigida al creixement de la capacitat operativa de l'aeròdrom, per això, la seva possible verificació d'ús públic, si fos necessària per regularitzar algunes de les activitats que actualment ja s'hi desenvolupen, en cap cas aniria dirigida a potenciar o preveure operacions regulars o habituals d'aviació comercial o de transport de passatgers".

Els sis objectius del pla

El text del Pla Director explicita sis objectius: "actualitzar les especificacions aeronàutiques definides anteriorment pel Pla Director de l'Aeròdrom de la Cerdanya, i mantenir el mateix escenari aeronàutic i ordenar els diferents tipus d'activitats aeronàutiques previstes (ultralleugers, aviació esportiva, helicòpters, globus aerostàtics, paracaigudisme...), amb especial atenció al vol a vela. Ampliar la capacitat d'hangaratge per permetre un ús ordenat i continu de l'aeròdrom, tant per a l'aviació esportiva com per a velers i ultralleugers, com a medi per dotar la instal·lació d'una major capacitat d'obtenció de recursos econòmics. Reordenar el sistema d'accessos i aparcament, plantejar una actuació general i unificada que garanteixi la integració paisatgística del conjunt en l'entorn. Potenciar la imatge turística i recreativa de l'àrea de la Cerdanya, aprofitar l'interès públic de l'aeròdrom i permetre la participació al seu programa funcional a les diferents entitats i operadors de la zona no necessàriament aeronàutics. Plantejar les infraestructures necessàries que completin l'edificació actual de la torre de control i la zona recreativa, per poder convertir l'aeròdrom en un referent social comarcal per respondre les demandes culturals, econòmiques i de serveis derivades del seu evident interès públic. Estudiar la compatibilitat de la infraestructura actual amb la teòrica configuració requerida per permetre l'adequació de l'aeròdrom per al seu ús públic d'acord amb les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic". L'apartat d'objectius tanca el text remarcant que "aquestes condicions unitàries en tot moment respondran a l'especial sensibilitat paisatgística de l'entorn".