El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que treballa en una nova proposta per al Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de la Cerdanya, que el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha presentat aquest dijous als alcaldes de Das i Fontanals de Cerdanya. El PDUA va ser aprovat inicialment l'abril del 2015 i sotmès al preceptiu període d'informació pública, però la seva aprovació definitiva, prevista per a l'abril passat, es va posposar per donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Fruit de les converses amb els ajuntaments de la Cerdanya, el Consell Comarcal i els agents socials, el Departament ha posat sobre la taula una nova proposta de Pla que, un cop hi hagi el consens necessari, s´aprovarà inicialment per segon cop la propera tardor i es tornarà a sotmetre a informació pública, per permetre la participació de tots els ciutadans interessats.

En una nota emesa pel departament es diu que "s'aposta per mantenir l'aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics, paracaigudisme i vol a vela". Així mateix, segueix "no es preveu un augment de la capacitat operativa de l'aeròdrom i en cap cas s'admetrà l'aviació comercial".

El departament també fa referència a l'edificabilitat que permetrà el PDUA i, sense concretar res, si diu que es proposa "reduir l'edificabilitat" i "limitar els possibles hangars als necessaris per a l'aviació esportiva".

La nota emesa específica que la reducció de sostre es concentra sobretot en la zona d'aviació general, mentre la zona d'hangars destinats a vol a vela es manté igual que es preveia en el document que s'havia d'aprovar definitivament.

Un altre àmbit que es reduiria seria el de la torre de control, terminal, centre social i de tecnificació esportiva de vol a vela. Aquí es preveu ubicar un centre d'alt rendiment esportiu vinculat al vol de muntanya i al vol a vela, així com usos terciaris, hotelers, de restauració i educatius.