El turisme cultural, el vinculat a la natura i l'esportiu i actiu són els productes que tenen més demanda informativa a les oficines de turisme de la demarcació de Lleida, segons el resultat de 82.061 enquestes que es van fer l'any 2016.

L'estadística s'ha elaborat a través de la vintena d'oficines de turisme de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida, que disposen d'un sistema informàtic de gestió estadística implementat pel mateix Patronat de Turisme de Lleida l'any 2010.

La tendència dels resultats del 2016 s'ha mantingut els primers 9 mesos d'enguany. Així ho ha explicat el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, en el decurs de la trobada d'oficines de turisme de la demarcació de Lleida que ha organitzat el Patronat de Turisme.

El treball situa en quart lloc la gastronomia, després el turisme religiós, les compres, la salut i en darrer lloc el turisme de negocis com a motiu per la visita. Les vacances van ser la principal motivació dels viatges.