L'operació tornada del pont de la Puríssima va ser protagonitzada per les retencions, com és habitual, a les carreteres del Berguedà i la Cerdanya, i les aturades a la C-16 van tornar a ser protagonistes. La regulació de l'accés al túnel del Cadí, des de mig matí, va provocar llargues cues de vehicles que circulaven en direcció a Barcelona.

El Servei Català de Trànsit va decidir regular l'accés de cotxes al túnel del Cadí davant la gran quantitat de vehicles que transitaven a la C-16 en direcció a l'àrea metropolitana i a les carreteres que connecten amb aquesta via.

La situació va ser complicada especialment al migdia, quan en la carretera d'accés al túnel es van registrar 2 quilòmetres de cua, mentre que a la C-162, des d'Alp fins a Urús, les retencions van arribar als 6 quilòmetres.

Com passa habitualment en jornades com les d'ahir, amb una gran quantitat de vehicles a la car-retera, per evitar que els cotxes es quedessin aturats, sense poder avançar, a l'interior del túnel es va donar pas intermitent als cotxes que es dirigien cap a Barcelona. Aquest operatiu va provocar que molts dels cotxes que ahir al matí havien sortit dels nuclis de la Cerdanya i les pistes d'esquí quedessin atrapats en diferents trams de les carreteres.

Retencions a la tarda

També, com és habitual, un cop la situació es va normalitzar a la zona del túnel del Cadí, les complicacions es van traslladar, a partir de mitja tarda, al llarg de la C-16, entre Bagà i Berga, amb moments de 4 i 6 quilòmetres de retencions, principalment entre la Nou de Berguedà i Cercs, i fins a Berga, on va activar-se el dispositiu de cancel·lació dels carrils lents. A partir de l'inici de l'autovia, a l'altura de Berga, la circulació era més fluida, tot i que des del Servei Català de Trànsit van alertar de la possibilitat d'algunes complicacions al Bages, a la carretera C-55 a l'altura de Castellgalí.