La construcció d'una gran superfície comercial i d'oci a Ur amb un nou Carrefour i altres establiments de roba i restauració per atraure el turisme de la Cerdanya ha despertat inquietud entre els botiguers de Puigcerdà. Els comerciants de la vila van celebrar dimarts al vespre una assemblea en la qual van parlar d'un projecte que en alguns sectors veuen com a competència directa i van plantejar la necessitat de «reinventar-se» per afrontar el pols comercial.

La construcció de la superfície comercial, de 6,5 hectàrees, preocupa més els botiguers de Puigcerdà per l'oferta complementària de botigues de roba i esport i restauració que no pas per l'ampliació del supermercat Carrefour de la Guingueta, que passarà dels actuals 2.000 metres quadrats a tenir-ne 3.000. En aquest sentit, els botiguers han remarcat que el Carrefour té preus cars i, en definitiva, anant a Ur s'allunya uns quilòmetres de Puigcerdà. Sí que ha creat preocupació la possible oferta complementària d'esports, roba i restauració, bases en les quals s'assenta la proposta comercial i d'oci de Puigcerdà. La vocal de l'associació de comerciants i regidora municipal, Marta Rufiandis, ha explicat que per a Puigcerdà la màxima amenaça seria l'arribada de Decatlhon a la Cerdanya: «els botiguers que estan molt preocupats són els que es dediquen als esports, perquè a aquests sí que els faria molt de mal, mal de debò, però que el Car-refour sigui més gran no serà un atac terrible». Rufiandis ha argumentat que «els comerciants no estant terriblement preocupats perquè volen veure primer que el projecte tira endavant, però sí que els preocupa la possible instal·lació de Decathlon. Evidentment no és una qüestió popular, però tampoc ens podem llençar de cap a la paret, ens haurem de reinventar. Hi ha una certa preocupació perquè és el seu pa i la gent passa moltes hores a la botiga, i ja és molt difícil guanyar-s'hi la vida».

Sobre la possibilitat de «reinventar-se» en tant que centre comercial a cel obert, la membre de l'associació de comerciants i regidora ha remarcat l'exemple dels bars i restaurants de Puigcerdà, que amb la proposta del Pintxo-Pote han aconseguit en pocs anys fer de la nit dels dijous una referència d'oci a tota la Cerdanya.

Els botiguers de la vila han coincidit que amb la nova superfície comercial els caldrà buscar nous al·licients per atraure els clients.