La campanya de promoció de la carn de poltre que la presenti com un aliment saludable per sobre fins i tot d'altres carns plenament consolidades com la de vedella o de porc, a pesar de contenir nivells de greixos saturats més alts, permetria als ramaders replantejar-se el rol econòmic del sector. L'estudi de l'IRTA apunta que precisament per aquests alts nivells d'omega-3, la carn de poltre podria ser especialment idònia per a consumidors que necessiten energia ràpida, com ara nens o esportistes. El president de l'Associació de Criadors de Cavalls de la Cerdanya, Pere Tor, ha argumentat que ja fa anys que els ramaders s'han marcat com a objectiu la promoció de la carn. Tor ha remarcat que en altres països gaudeix de molta més acceptació i ha mostrat el desig que la campanya la pugui acostar al consum de vedella. Tor ha argumentat que «la campanya és necessària perquè el carnisser també diu que la venda de carn no ha augmentat tant i llavors nosaltres no podem demanar un preu més alt».