El Patronat de Turisme de la Cerdanya ha fet una crida a la població perquè participi en el nou Pla Sectorial que ha de regenerar el model turístic de la vall per superar la històrica estacionalització en temporades alta i baixa.

Perquè els cerdans s'impliquin en aquest nou pla, el Patronat ha obert un període de participació pública que tindrà com a actes principals tres tres trobades públiques. La primera se celebrarà al Museu Cerdà de Puigcerdà el 4 d'abril; la segona es farà al Centre Cívic les Escoles Velles de Bellver el 15 de maig, i la tercera, al Palau de Congressos d'Alp el 12 de juny.

A les trobades s'explicarà l'objectiu del projecte als veïns i professionals del sector i es donarà veu als assistents perquè facin les seves aportacions. Les propostes s'unificaran i s'incorporaran els mesos següents al projecte d'anàlisi de punts forts i febleses del turisme de la vall i, ja passat l'estiu, es publicaran les conclusions de l'estudi.

Així, un dels objectius principals del pla és «determinar un marc d'actuació consensuat entre els agents socioeconòmics locals per reorientar el turisme cap a la desestacionalització i la diversificació, conservar la Cerdanya com una destinació turística de qualitat i promoure noves oportunitats d'ocupació en aquest sector que reverteixin de manera positiva en els habitants de la comarca», segons apunta el projecte del mateix Patronat. Un altre dels objectius del pla és aconseguir generar nous llocs de treball en el camp del turisme i les activitats que hi estan relacionades, en bona part a l'espai natural.

L'empresa de la Garrotxa Resilience Earth, especialitzada en els estudis de camp, s'ha encarregat d'iniciar les entrevistes per al nou pla sectorial amb l'objectiu de presentar-lo en l'últim trimestre de l'any i que es pugui començar a aplicar durant el 2020.