17 de març de 2019
17.03.2019

INSCRIPCIÓ | 40È ANIVERSARI I PREMIS REGIÓ7

Llívia crea una marca i obre un centre d'emprenedoria local per fer-la créixer

«100% Llívia. Pura Qualitat» promourà la creació de productes lligats a la història i el poble

17.03.2019 | 00:26
L´acte de presentació de la nova marca «100% Llívia» fet divendres

L'Ajuntament de Llívia ha creat una marca empresarial amb la qual vol fomentar la creació de nous llocs de treball i productes lligats al poble i la seva la història.

La marca «100% Llívia. Pura Qualitat» s'ha registrat sota la fórmula de fundació amb capital públic i privat i començarà a treballar en una oficina del poliesportiu.La participació inicial serà del 49% per part del consistori i del 51% restant dels patrons privats, que seran els futurs emprenedors que creïn empreses i productes al voltant de la història, l'agricultura o qualsevol altre element del municipi. Un gerent s'encarregarà de coordinar les empreses i buscar les línies de finançament i subvenció. La intenció de l'equip de govern és que el centre d'emprenedoria lligat a la marca vagi creixent fins al punt que guanyi participació respecte a la del mateix Ajuntament i així funcioni autònomament. El règim intern de la fundació estableix que per part del consistori hi haurà de ser sempre l'alcalde, el regidor responsable de les empreses i el cap de l'oposició.

L'alcalde de Llívia, Elies Nova, ha explicat que l'objectiu d'aquesta iniciativa és «crear llocs de treball i diversificar l'economia del municipi, i alhora mirar de desestacionalitzar-la... això ha de crear més benestar al poble». Nova ha argumentat que «vam fer un estudi i vam veure que, per la seva singularitat, Llívia podia tenir una marca, a partir de la qual hem fet créixer el projecte fins a crear el centre d'emprenedoria i desenvolupament col·laboratiu». El centre ha d'ajudar nous empresaris joves i grans de Llívia, així com els empresaris ja establerts, a crear nous productes que s'aixopluguin sota el paraigua de la marca nova. En aquest sentit, l'alcalde ha apuntat que la marca ha de funcionar com si fos una denominació d'origen.

Els nous productes han d'agafar els aspectes del poble com a referència, sigui la farmàcia, el termalisme, la història romana o la de l'enclavament. En aquest sentit, l'alcalde ha apuntat que, per exemple, «per què no es podria crear una línia de cosmètics lligats al termalisme, les plantes naturals i l'antic receptari que tenim a la farmàcia, una de les més antigues d'Europa....o bé una línia empresarial agrícola de fruites o sucs produïts al poble». La voluntat del consistori és que el centre d'emprenedoria creixi i que l'oficina del poliesportiu li quedi petita. El gerent contractat per la fundació s'encarregarà també de la difusió i la distribució dels productes que es vagin creant per tal que els emprenedors es concentrin en el seu producte.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook