L'activitat que ha portat a terme en els últims anys la Cerdanya Film Comission ha aconseguit fer de la vall un dels grans platós audiovisuals del país. Així, segons l'última actualització de la Generalitat del rànquing de comarques i entorns amb producció audiovisual, la Cerdanya ja és al novè lloc. Aquesta posició és d'un gran mèrit, segons han apuntat els responsables de l'entitat, pel fet de tractar-se d'una comarca rural amb pocs habitants i situada a més de 40 minuts de Barcelona, temps que marca el radi geogràfic entorn la capital on es roda la immensa majoria de produccions.

Segons l'estadística que elabora anualment el departament de Cultura per determinar quines són les comarques o ciutats amb més producció audiovisual, la Cerdanya ja és el novè gran plató a l'aire lliure. Això ha estat així gràcies a l'enregistrament a la vall, durant l'any passat, de 47 produccions audiovisuals o rodatges atesos. Això equival a dir que la Cerdanya s'ha situat just després de Barcelona i les ciutats de l'àrea metropolitana, que són en una altra òrbita en l'àmbit cinematogràfic perquè acaparen la pràctica totalitat dels rodatges. En aquest sentit, la comarca fins i tot ha passat al davant d'altres comarques o ciutats situades a tocar de la gran metròpoli. Així, segons han emfatitzat els responsables de la Cerdanya Film Comission, a Barcelona es porten a terme cada any al voltant de 3.000 rodatges, a l'Hospitalet se'n fan al voltant de 200 i al Prat de Llobregat poc més d'un centenar.

«Volem neu el dia de rodatge»

Una de les claus de l'èxit de la vall és el seu caràcter de muntanya. Tant és així que moltes productores demanen directament escenaris amb neu per al dia del rodatge. La Cerdanya Film Comission mira de satisfer les demandes amb un catàleg d'indrets. En aquesta feina d'ajudar les productores perquè acabin triant la Cerdanya, hi ha jugat un paper clau la nova web de l'entitat, la creació de la qual ha tingut el suport de la Diputació de Girona. El portal ha permès a les productores accedir de manera ràpida a les possibles localitzacions de muntanya i a obtenir els permisos.

La Cerdanya, més vista que mai

Com a exemple d'aquesta repercussió que pot tenir la Cerdanya a través de les produccions, els responsables de la CFC han apuntat el rodatge de l'anunci d'una marca d'aigua del Japó, que l'any passat va rodar en diversos indrets de la vall. L'espot va assolir en la primera setmana un visionat de 13 milions de persones i té un càlcul potencial de visionats en els pròxims mesos de 80 milions d'espectadors.