L'Ajuntament de la Seu ha anunciat la posada en marxa d'un nou accés per codi QR per tal que els ciutadans puguin fer gestions de manera telemàtica i sol·licitar informació i consultes.

Així, tant a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) com als diversos edificis municipals que hi ha a la ciutat, s'hi ha col·locat plafons informatius amb els accessos per a codis QR que permeten accedir a aquests tràmits, gestions o consultes. Els plafons amb els codis QR «reforcen» el potencial del web municipal i obren un altra via d'accés als ciutadans per fer gestions, com ara demanar cita prèvia per fer qualsevol tràmit presencial a l'OAC; per accedir a totes les matrícules a escoles municipals, llar d'infants, cursos i tallers organitzats per l'Ajuntament; iniciar els tràmits per empadronar-se, per aconseguir un volant d'empadronament o de convivència; per accedir al catàleg de tràmits telemàtics per realitzar el tràmit que es desitgi, i accés per informar-se o sol·licitar ajuts i subvencions, segons ha explicat el mateix Ajuntament.

La regidora d'Atenció Ciutadana, Carme Espuga, ha explicat que amb aquest sistema l'Ajuntament «s'adapta a les noves situacions per posar-ho fàcil als ciutadans, i així evitar els desplaçaments i possibles esperes en l'atenció telefònica». En aquest sentit, el consistori ha recomanat que el ciutadà es faci un identificador idCAT per poder fer els tràmits telemàtics tant per a l'Ajuntament de la Seu com per a altres administracions de forma segura. Aquest és l'enllaç per poder-se donar d'alta i on s'explica com fer-ho: http://links.laseu.cat/idcat. Per complementar aquestes gestions telemàtiques, la regidoria també facilita que els ciutadans puguin obtenir informació o fer consultes de les àrees municipals.