El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha alertat que la temporada de turisme actiu al Pirineu arrenca amb un descens del 12% de les empreses que ofereixen activitats com ara ràfting, senderisme, rutes en cavall o bicicleta. Aquest descens en el percentatge de companyies que operen a les comarques pirinenques com ara la Cerdanya i l’Alt Urgell es tradueix, a la demarcació de Lleida, en 205 empreses actives.

Amb tot, el mateix Patronat de Turisme ha previst en aquest inici de campanya que al llarg del curs la demarcació podrà superar els 550.000 serveis contractats, una xifra que representa gairebé un 25 % més que els prestats durant l’any 2020, el qual es va tancar amb 440.000 serveis contractats a causa dels efectes de la covid-19. Segons ha remarcat el mateix organisme, aquests resultats van representar una pèrdua del 45% de l’activitat respecte a la contractació del 2019, que va ser de 767.789 serveis, una xifra rècord a la demarcació, segons les dades de l’estudi sobre l’actualització de les dades estructurals, comercials i econòmiques de les empreses de turisme actiu del Pirineu i les Terres de Lleida que elabora anualment el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. De les 205 empreses, 162 són del Pirineu i representen el 79 % del total. El Pallars Sobirà concentra el 34 % del total de companyies, l’Alt Urgell en té 19, el Solsonès 18, l’Alta Ribagorça 17, la Cerdanya lleidatana, amb cinc municipis, 16 empreses i el Pallars Jussà 14.