El Tren Groc torna a circular per la Cerdanya i el Conflent. Després d’una altra aturada de dos mesos per a la reparació de diversos elements del trajecte ferroviari, el comboi ha recuperat aquest mes de maig els itineraris habituals entre la Tor de Querol i Vilafranca de Conflent amb bona part dels murs per on passen les vies renovats.

L’aturada de dos mesos durant el març i l’abril s’ha sumat a la que ja va patir el tren a final de l’any passat. Aquests talls programats del servei formen part del projecte de millora global de la línia, en què la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF), titular de la línia, hi ha destinat un pressupost de 41 milions d’euros. D’aquesta partida, 21 milions es destinen a la renovació de les vies i 21 als combois. En el projecte també hi prenen part les administracions locals com ara la regional d’Occitània i la dels Pirineus Orientals. Durant els dos mesos que ha estat interromput el servei, els responsables de la línia han ofert transport alternatiu per carretera. En aquesta nova fase d’obres, els operaris s’han centrat en la renovació de les vies així com en la millora de murs i túnels que hi ha al llarg de l’itinerari per les dues comarques. En paral·lel a la renovació de la línia, l’SNCF l’ha reimpulsada en els últims mesos conjuntament amb el Comitè d’Usuaris amb un portal propi, letrainjaune.fr, que també ofereix venda en línia dels bitllets. El Tren Groc estarà en funcionament com a mínim fins passat l’estiu.