Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Llívia aplicarà un pla de seguretat al castell per erradicar-hi l’incivisme

Els tècnics municipals detecten visitants que grimpen les muralles i passen per on no toca

Les muralles del castell de Llívia, on s’enfilen visitants | ARXIU/M.S.

Les muralles del castell de Llívia, on s’enfilen visitants | ARXIU/M.S. / Miquel Spa. llívia

Miquel Spa

Miquel Spa

L’Ajuntament i el Museu de Llívia establiran un pla de seguretat per evitar que les males pràctiques d’alguns visitants malmetin les restes arqueològiques del castell i altres elements del patrimoni arqueològic local. Des de l’Ajuntament han apuntat que aquest pla es fa necessari en comprovar que últimament hi ha visitants que no respecten els itineraris establerts per recórrer el recinte, s’enfilen a les muralles, s’hi asseuen i passen per àrees que no estan adaptades al pas de persones.

La situació ha fet pensar als responsables municipals que abans de tirar endavant noves excavacions als diversos espais arqueològics del municipi caldrà consolidar tant les restes trobades com els itineraris per on ha de passar el públic. Així, des del consistori han explicat que «les pròximes actuacions que caldria fer a l’àrea del castell de Llívia és una bona senyalització del monument, indicant camins i circuits dins del recinte que eviti el pas de les persones per tot arreu. I, també, consolidar totes les restes fins ara aparegudes, abans de continuar amb més excavacions en aquest espai». Els responsables tècnics de l’Ajuntament i del Museu al capdavant del qual hi ha el seu director Gerard Cunill han coincidit que estan preocupats «pel mal ús que fan alguns visitants de les restes de les muralles del castell, quan s’hi enfilen o grimpen per qualsevol dels seus extrems o parets». El pla de seguretat inclourà la instal·lació de nova senyalètica que remarqui els camins que poden seguir els visitants així com la consolidació tant dels elements del patrimoni com els passos que sí estan habilitats.

En la mateixa situació que les restes del castell, el pont del Carrassut, una petita construcció del segle XIX amb arc de mig punt que salva el torrent del Tudó, haurà de ser objecte també d’una actuació de seguretat. L’Ajuntament ha tancat l’accés al pont per evitar que es continuï malmetent i ha anunciat la realització en els pròxims mesos d’un projecte de consolidació de les pedres i bases, que són originals d’una estructura més antiga, per estabilitzar-lo i assegurar-ne la conservació.

Tracking Pixel Contents