Cooperació cultural

Llívia coordina el museu i l’escola per donar a conèixer la història local

Un projecte de col·laboració permet els alumnes estudiar el passat romà del poble i realitzar un treball que s’exposarà en públic fins el setembre

Alumnes de Llívia al museu aquest curs en una activitat sobre història

Alumnes de Llívia al museu aquest curs en una activitat sobre història / Aj Llívia

Miquel Spa

Miquel Spa

El Museu municipal de Llívia i l’escola Jaume I de la població han establert un marc comú de treball que ha permès que el centre docent enforteixi el coneixement dels alumnes sobre la història local i, alhora, que els estudiants puguin exposar el projecte de curs, sobre el Fòrum Romà, a les sales de l’equipament cultural.

L’Exposició «El Fòrum romà de Llívia» ha quedat oberta aquesta setmana a la sala d’actes del Museu i es podrà visitar fins el quinze de setembre. Els estudiants han elaborat dues maquetes del fòrum romà que reprodueixen com era el segle I dC i com es pot veure actualment a partir de les restes arqueològiques. El projecte també ha inclòs el disseny d’un joc de taula amb les peces representades per les diferents classes socials romanes i un altre joc de preguntes i respostes de temàtica històrica. Els docents Mercè Vilalta i Jordi Martínez han argumentat que el projecte «ens permetia aprofundir, també, en la història: la petjada dels romans a Llívia, a la Cerdanya; quan van arribar, quins vestigis hi han quedat. I més enllà encara, perquè quan comences a estudiar un tema a fons les preguntes venen soles: qui eren els romans?, per exemple. Els límits de l’Imperi, l’alimentació o la societat».

Per la seva banda, el director del Museu, Gerard Cunill, ha lloat la col·laboració entre les dues institucions: «aquesta exposició és un exemple de projectes que poden fer els centres educatius de Catalunya i el Museu de Llívia... Un cop ho han elaborat, no podíem deixar tot aquest material aparcat sense fer-lo visible».