Activitats
Montellà acull una xerrada sobre fenòmens meteorològics estranys

Enric Quílez durant la conferència al local social de Montellà | GRC

El Grup de Recerca de Cerdanya i el Grup d’Amics de Montellà han organitzat aquest cap de setmana passat una nova conferència del cicle «A l’estiu, recerca’t». La xerrada també es va incloure en el marc del programa d’activitats «Els dissabtes del GAM» que porta a terme aquesta entitat amb quatre dècades de promoció cultural i social al poble. En aquesta ocasió, la conferència es va centrar en l’observació d’estels fugaços i altres fenòmens meteorològics excepcionals.
Des de les dues entitats han explicat que el president del Grup de Recerca de Cerdanya, Enric Quílez, «va mostrar un gran nombre de fotografies, tot explicant els diferents fenòmens meteorològics infreqüents o directament estranys, com les paraselenes, els arcs de Bravais, les aurores boreals, els tsunamis de gel, els jets blaus, els pilars solars o les pluges de granotes, entre molts altres».
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga
- Identifiquen el cadàver d'un jove que va aparèixer ofegat amb un cinturó de pedres en una cala de Lloret de Mar el 2018
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Dotze sirenes alertaran la població en cas que es trenqui la presa de la Baells: 'Seria molt improbable, però el risc 0 no existeix
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- Les fires i festes que no et pots perdre aquest Pont de Desembre