Una veïna de Puigcerdà, testimoni de l’incendi de l'R3: "Hem sentit olor de cremat i hem baixat pitant del tren"
El foc ha causat un forat de mig metre al sostre d’un dels combois
Adif i Renfe preveuen restablir aquesta tarda la circulació a l'R3 afectada per l'incendi d'un tren

ACN
ACN
"La gent ha començat a cridar: Baixeu del tren, baixeu del tren! Hem sentit olor de cremat i hem baixat pitant". Així s’expressa en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) la Núria, una veïna de Puigcerdà que aquest dimarts al matí ha agafat el tren de la línia R3 afectat per un incendi a la catenària, que ha deixat un forat de mig metre al sostre d'un dels combois i dues persones ferides.
El foc ha afectat la part del final del comboi que anava en direcció a Vic i una seixantena de viatgers han hagut de ser evacuats, entre ells la Núria. La circulació de trens entre Manlleu i Ripoll es troba ininterrompuda, es podria reprendre durant la tarda. Els viatgers que han volgut seguir la marxa cap a Barcelona ho fan en autobús, mentre que els que han decidit tornar a Puigcerdà o Ripoll ho faran en taxi.
La Núria ha agafat aquest dimarts al matí la línia R3 a Puigcerdà amb la intenció d’anar a Barcelona a fer uns encàrrecs. Al voltant de les 8.45 hores, però, una caiguda de tensió a la xarxa elèctrica ha fet aturar el tren a l’alçada de Torelló. Relata que han baixat “pitant” del tren quan han començat a sentir olor de cremat i han començat a caminar per les vies. “Hem sentit un pet i ha caigut la catenària”, relata aquesta passatgera habitual de la línia R3.
Malgrat que s’ha muntat un servei de transport alternatiu per carretera per arribar a Barcelona, la Núria ha decidit no agafar-lo i tornar cap a casa. “No em surt a compte anar ara a Barcelona perquè hi havia de ser a dos quarts d’onze. Prefereixo tornar a Puigcerdà perquè si no em passaré el dia amunt i avall”, lamenta. En aquest sentit, explica que ella és una usuària habitual de la R3 i critica que “sempre passen coses”.
Arran de la incidència, la circulació de trens es troba interrompuda entre Manlleu i Ripoll. El foc ha afectat la part del final d'un tren que anava en direcció a Vic i la seixantena de passatgers han hagut de ser evacuats. El SEM ha atès tres persones durant l'evacuació. L'avaria s'ha provocat cap a les 8.45 hores quan el pantògraf d'un tren s'ha enganxat amb la catenària i ha provocat una caiguda de tensió de la xarxa elèctrica. Els tècnics de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) treballen per resoldre el sistema elèctric. Cinc dotacions de Bombers s'han traslladat fins al lloc i l'incendi ja s'ha donat per extingit.
- Borja Morán, fill de qui dona nom al nou CAP de Sant Fruitós: «Molta gent ens diu que era el seu metge, però també part de la seva família»
- Un vídeo fet amb intel·ligència artificial mostra com era el dia a dia a la mina de Cardona
- Dues metgesses de l'ICS Catalunya central són reconegudes per dedicar-se a la recerca
- Què sabem a hores d'ara del crim de la Baells?
- El govern de Manresa no va poder comprar el sòl per mantenir els dos carrils des de l’Agulla
- Estem desesperats': l'aiguat de Dijous de Corpus va provocar afectacions que es mantenen una setmana després
- Detingut després d'apunyalar i deixar en estat greu el seu company de pis a Manresa
- Xavier Folch, un dels cantants expulsats durant l'espectacle de la Sagrada Família: “Ens van fer fora i ens van tancar en una gàbia fins que es va acabar la festa”
