Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Finances locals

Llívia centra el primer any i mig del mandat a pagar la meitat dels deutes

El pla de sanejament imposat per la Generalitat ha permès eixugar 200.000 euros de factures i activar una nova etapa d’inversions en la millora dels carrers

L’alcalde de Llívia, Albert Cruïlles, al seu despatx municipal | AJ LLÍVIA

L’alcalde de Llívia, Albert Cruïlles, al seu despatx municipal | AJ LLÍVIA

Miquel Spa

Miquel Spa

Llívia

L’equip de govern de l’Ajuntament de Llívia ha tancat el primer tram del mandat municipal amb el pagament dels deutes que es va trobar de l’executiu que el va precedir i ara es disposa a encarar una fase de més inversions i nous projectes. En aquest any i mig de mandat, segons l’alcalde, Albert Cruïlles, el consistori ha aconseguit eixugar 200.000 euros en deutes.

El mandat municipal a Llívia es va iniciar amb el requeriment de la Generalitat d’aplicar un pla de sanejament, atesa la delicada situació econòmica de les arques públiques. Aquest pla, amb un termini d’execució de tres anys, tenia com a gran objectiu en l’àmbit formal evitar la intervenció de la Generalitat sobre les finances municipals, perquè amb la suma de factures pendents de pagament l’Ajuntament tenia un compte negatiu de 438.000 euros. A aquest volum de deutes als proveïdors s’hi van sumar 60.000 euros de romanent de tresoreria negatiu.

Ara, passat aquest primer tram del mandat, l’equip de govern veu la possibilitat d’obrir una nova etapa. Així ho ha explicat el regidor de Finances, Personal i Ciutadania, Joan Codina, «a grans trets, aquests mesos de mandat han estat vitals per a posar endreça econòmica als comptes municipals. El nou govern va assumir la gestió de l’Ajuntament amb un pla de sanejament requerit per la Generalitat i ara, havent passat aquests mesos, després d’una gestió curosa i un pla d’estalvi estricte, s’ha revertit la situació». El regidor ha afirmat que «estem pràcticament al final d’aquest procés de depuració». En aquest sentit, des de l’equip de govern han apuntat que a partir d’ara, amb diners propis del romanent positiu que s’ha aconseguit per la gestió d’aquests mesos, l’Ajuntament podrà encarar la inversió en millora de carrers amb diners que «retornaran al municipi posteriorment a través d’una subvenció del PUOSC de la Diputació de Girona», segons ha apuntat Codina. El conjunt de carrers que el consistori te previst arranjar aquests pròxims mesos el formen els carrers Carlit, d’Encorones, Júlia Lybica i Bell-lloc.

L’Ajuntament de Llívia també va encarar el nou mandat amb una reclamació de 2,5 milions d’euros sobre la taula per part de l’empresa que va instal·lar el radar de velocitat a la sortida del nucli urbà. La reclamació va ser presentada com a compensació a la rescissió del contracte par part del mateix consistori.

Tracking Pixel Contents