Organyà veu en la licitació de l’accés al polígon Vilansats des de la C-14 un pas important per desencallar el projecte
Catorze empreses estan interessades en assentar-se en una zona industrial que, segons el batlle d'Organyà, «pot marcar un abans i un després» en l'economia de la vila

La carretera C-14 al seu pas pels terrenys que ocuparan el futur polígon Vilansats d'Organyà / Arxiu/ACN
Albert L. Cobo (ACN)
L’alcalde d’Organyà, Celestí Vilà, veu en la licitació dels treballs per connectar la carretera C-14 amb el futur polígon industrial Vilansats un pas important per tirar endavant el projecte. En aquest sentit, assegura que ha estat «una manera de veure la llum», tenint en compte que el conveni amb el Departament de Territori per poder executar les obres es va signar fa cinc anys.
A més, ha destacat que la posada en marxa d’aquesta àrea «pot marcar un abans i un després» en l’economia del municipi, ja que hi ha catorze empreses que estan interessades a poder instal·lar-s’hi i dues d’aquestes han manifestat que volen fer-ho amb celeritat, segons l’alcalde. Un dels temes que ja s’han resolt és l’arribada del subministrament elèctric a la zona.
L’objectiu és que les obres de l’accés al polígon des de la C-14, que compten amb un pressupost de 785.000 euros, comencin a finals d’any. En aquest punt s’hi construirà un carril central, amb l’objectiu de facilitar l’encreuament amb el futur vial que anirà fins al sector industrial. Mentrestant, Vilà ha explicat que la idea és que la parcel·lació d’aquesta zona industrial s’executi a partir de mitjans de 2026.
D’altra banda, des del consistori s’impulsa la construcció d’un nou dipòsit d’aigua, el qual també donarà servei al futur polígon i que s’omplirà amb recursos hídrics procedents d’una nova captació del riu Segre. A la vegada, aquest servirà per abastir la població en moments en què el volum de captació de la Font Bordonera sigui insuficient.
- La María, de 32 anys, viu en un bosc sense electricitat de la xarxa ni aigua calenta: 'Vius una mica al ritme de la vida
- Daniel Corrales Álvarez, diabètic de Manresa: «No demano que em regalin res, només un lloc on poder viure»
- La vídua del líder veïnal de la Balconada, de Manresa, Juan Manuel Zornoza, diu que se l'ha homenatjat 'tard i malament
- Una columna de fum activa les dotacions de Bombers i ADF a Rubió
- Un estudi amb lideratge manresà certifica que els infants de 0 a 3 anys són capaços de desenvolupar pensament científic
- Una manresana, investigada per formar part d'una xarxa que va ciberestafar gairebé 546.000 euros a una empresa
- Xoc aparatós entre un cotxe i un autocar a la confluència de la Muralla del Carme de Manresa amb la carretera de Vic
- Aquesta és la millor ciutat de Catalunya per formar una família: és la 15a del món i la primera d’Espanya