La Cerdanya al Govern: volem la integració tarifària i el directe a Barcelona
La comarca refusi que hagi quedat fora de la zona d'abonaments que sí arriba fins a Bagà i que la línia de bus de Puigcerdà pari a tot el Berguedà i Bages

La reunió a la seu de Mobilitat / CCC
Miquel Spa
La Cerdanya ha traslladat en mà al Govern de la Generalitat el dossier de reclamacions per millorar les connexions de transport públic entre la comarca i Barcelona. La Cerdanya s’ha convertit en els últims mesos en un dels territoris més desafavorits en aquest àmbit, pel fet d’haver quedat fora de la integració tarifària amb l’àrea de Barcelona —que, paradoxalment, sí que arriba a Bagà (Berguedà) i Toses (Ripollès)—, i també per les obres a la línia R3 de Renfe, que allarguen per sobre de les tres hores i mitja el trajecte fins a la capital catalana.
Davant d’aquesta situació, el president del Consell Comarcal, Isidre Chia, s’ha reunit aquesta setmana a Barcelona amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, per reclamar millores en el transport i les infraestructures de la comarca, amb especial atenció a les necessitats dels estudiants, segons han explicat des de l’òrgan comarcal. Durant la reunió, la delegació cerdana va exposar les dificultats que afronten molts joves en els seus desplaçaments diaris als centres educatius, així com les propostes per millorar la connectivitat i la seguretat del transport escolar i públic. El dossier inclou tant els desplaçaments fora de la comarca com els interns. Sobre aquest punt, el Consell Comarcal ha reafirmat «el compromís per garantir una mobilitat més justa, segura i sostenible per a tots els veïns i veïnes, especialment per a la comunitat educativa».
La situació en què ha quedat la Cerdanya pel que fa al transport públic ha generat la mobilització dels partits polítics del Parlament, que han portat el debat sobre les millores per a la comarca a les institucions catalanes. Junts i Comuns han registrat peticions perquè la qüestió es tracti en comissió parlamentària i s’impulsin mesures per respondre a les demandes de les institucions i usuaris cerdans, que en els darrers quatre anys han triplicat l’ús de les línies d’autobús cap a Barcelona i dins la comarca.
En aquest marc, el Consell Comarcal també ha recuperat una reivindicació històrica: la creació d’una línia directa d’autobús entre la Cerdanya i Barcelona. Aquesta connexió permetria millorar l’accessibilitat i avançar cap a un model de mobilitat més sostenible, reduint la dependència del vehicle privat. Actualment, els usuaris del servei d’Alsa han de seguir un itinerari amb parades al Berguedà i al Bages, en un trajecte que supera les tres hores.
- Ni Tossa de Mar, ni Besalú: aquest és el poble medieval que tothom hauria de visitar a Catalunya
- Excursió a la natura de la Cerdanya: ara amb preus i horaris
- Desesperació a l'Ajuntament de Puigcerdà: «Estem valorant demanar la intervenció econòmica de la Generalitat»
- Una deflagració en un pis a Manresa obliga a evacuar els veïns de matinada
- Més que una hortalissa: l'albergínia podria ser la teva millor aliada per tenir cura dels ronyons
- Aturen un vehicle en un control al túnel del Cadí i hi troben un rifle i cinc caps d'animals salvatges
- El curiós passat de Carlos Mazón com a aspirant a Eurovisió amb el grup 'Marengo'
- Mor l'artista manresà Ferran Costa, als 71 anys