L'Arxiu de Cerdanya presenta els últims treballs sobre història de la vall
La sisena edició de la revista bianual Era recull els treballs presentats a les Jornades d’Estudis Comarcals de l'any passat

Exemplars de la revista Era que es presentarà divendres / ARXIU PARTICULAR
Miquel Spa
Aquest divendres, a les set de la tarda, a la sala d’actes de l’Arxiu Comarcal de la Cerdanya, es durà a terme la presentació del sisè volum de la revista ERA, la publicació cerdana de recerca. ERA és una revista, en format llibre, que va néixer el 2015 per recollir els treballs que s’havien presentat, un any abans, a les Jornades d’Estudis Comarcals de Cerdanya, jornades que organitza cada dos anys el Consell Comarcal de la Cerdanya, el Grup de Recerca de la Cerdanya (GRC) i l’Arxiu Comarcal de la Cerdanya.
El sisè volum d’ERA recull, en aquest cas, les ponències i els treballs de recerca que es van presentar, l’any passat, a les jornades d’estudis comarcals. Són 14 treballs, de 16 autors diferents, la meitat dels quals són investigadors locals. Estudis vinculats a diferents aspectes de la Guerra Civil espanyola predominen entre els títols publicats, però també n’hi ha dedicats al patrimoni monumental, mobiliari i artístic, i a la música, entre altres.
L’acte de presentació anirà a càrrec de l’alcalde de Puigcerdà, Joan Manel Serra; la consellera de Cultura del Consell Comarcal de la Cerdanya, Mar Quera; el president del GRC, Enric Quílez, i la directora de l’Arxiu, Erola Simon.
La revista s’edita gràcies a l’ajut econòmic i la col·laboració de la Diputació de Girona, l’Institut Ramon Muntaner, l’Ajuntament de Puigcerdà, el Consell Comarcal de la Cerdanya, i està coordinada per l’Arxiu Comarcal.
- Jordi Cruyff: 'El futbol va deixar d’importar quan vaig saber que la meva filla tenia càncer
- Desarticulen una xarxa criminal liderada per un metge conegut a les xarxes que traficava amb medicaments il·legals i dopants
- Dos Guàrdies Civils fora de servei salven un home que es trobava en estat greu a l'interior d'un cotxe a Sallent
- El restaurant TemPo de Manresa tancarà el 28 de desembre
- Buenafuente i Sílvia Abril no presentaran les campanades a TVE
- El grup Casablanca adquireix la cocteleria Glaç de Manresa
- Sembla la Sagrada Família, però és en un petit poble de Tarragona: una joia modernista d'un deixeble de Gaudí que per poc no arriba a existir
- Ernest Larroya munta una Trobada de Bateries per La Marató: 'El meu pare es va morir de càncer i jo volia aportar el meu granet de sorra a Manresa