Elon Musk en guerra contra Apple i OpenAI
El magnat prohibirà l'ús de dispositius Apple si utilitzen intel·ligència artificial d'OpenAI

Elon Musk veta a Apple si integra OpenAI com a sistema operatiu d'intel·ligència artificial
EFE
Elon Musk torna a estar en el punt de mira i és que, cada vegada que apareix una notícia sobre ell hi ha una polèmica darrera. En aquest cas concret, el magnat de X i Tesla ha informat els seus treballadors que, en el suposat cas que Apple incorpori tecnologia procedent del sistema d'intel·ligència artificial OpenAI, creador de ChatGPT, prohibirà l'ús dels dispositius Apple en totes les seves companyies.
"Si Apple integra OpenAI com a sistema operatiu, els dispositius Apple estaran prohibits a les meves empreses. Es tracta d'una violació de la seguretat inacceptable", va assegurar Musk en un missatge al seu compte de X.
Fins i tot "els visitants (a les seves empreses) hauran de deixar els seus dispositius Apple a la porta, on seran guardats en una gàbia de Faraday (protegida contra camps electromagnètics)", va afegir l'empresari.

Elon Musk no accepta la possible incorporació d'OpenAI al sistema operatiu d'Apple / Mike Segar
Les declaracions de Musk es produeixen després que el gegant tecnològic Apple anunciés el passat dilluns que s'unirà amb OpenAI perquè el seu assistent Siri pugui accedir a ChatGPT per contestar les respostes dels usuaris a finals d'aquest any.
"És evidentment absurd que Apple no sigui prou intel·ligent per crear la seva pròpia IA, i que cregui que, d'alguna manera pugui ser capaç de garantir que OpenAI protegeixi la seva seguretat i privadesa!", va precisar el propietari de Tesla.
"Apple no té idea del que realment passa una vegada que lliuren les dades a OpenAI", va afegir l'empresari.
Si les amenaces de Musk es compleixen, els treballadors o visitants d'empreses com l'automobilística Tesla o de l'aeronàutica SpaceX no podran fer servir dispositius fabricats pel gegant de l'illa.
Musk, considerat un dels homes més rics del món, és a més propietari d'altres grans companyies tecnològiques i de les xarxes socials com la de satèl·lits Starlink o X, abans coneguda com a Twitter.
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- El conseller d’Agricultura durant la pesta porcina del 94: “S’hauria de donar barra lliure per eliminar senglars arreu”
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: 'El cervell no pot processar notícies negatives constantment, la persona es trona insensible i empàtica
- Catalunya prepara canvis a l'ESO: els alumnes de 4t podran triar entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga