Si tira endavant -i fonts de la Generalitat han apuntat que són nombroses les possibilitats que així sigui-, seria el segon transport públic urbà del Pirineu després que la setmana passada entrés en funcionament el de la Seu d’Urgell.

Les converses es van iniciar fa pocs dies al mateix Puigcerdà en una reunió que van celebrar a l’ajuntament l’alcalde, Joan Planella, amb el director dels Serveis Territorials del departament de Política Territorial, Jordi Mas, i el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante. Planella ha admès que és un projecte que «s’està estudiant» i tot i que no és partidari de fer anuncis abans de tenir els fruits va avançar que les dues administracions coincideixen a voler executar el servei. D’aquesta primera trobada se’n van desprendre diverses possibilitats pel que fa a les línies. La línia central és la que circumval·laria Puigcerdà connectant el centre històric amb els veïnats i els nuclis del terme municipal i, a partir del 2.010 amb l’hospital transfronterer del Pla de Rigolisa. Aquest projecte va íntimament lligat amb la construcció d’una terminal d’autobusos al costat de l’estació de Renfe, per a la qual cosa és necessari que l’ens estatal cedeixi un terreny. En aquest sentit, fonts pròximes a les negociacions han afirmat que aquesta cessió també va per bon camí. Una altra de les opcions que es van plantejar en aquesta primera trobada és la possibilitat d’establir una línia de transport públic regular entre Puigerdà i les estacions d’esquí de La Molina i Masella els caps de setmana d’hivern. Fonts de la negociació han apuntat que si les converses van per bon camí, el bus podria entrar en servei en el termini d’un any.

Internacional

La iniciativa també inclou que el bus tingui parada a la Guingueta d’Ix, de manera que es pugui tractar d’un bus interurbà i internacional. Per això, caldrà implicar les autoritats del transport de l’estat francès.