Davant d’aquesta situació, i per evitar que hi hagi danys personals, l’Ajuntament ha optat per posar cada dia tanques als dos extrems del pont, des de les 7 del vespre fins a mig matí.Alhora, segons ha concretat el regidor d’Urbanisme, Sergi Pérez, s’ha requerit a la Diputació de Barcelona, que va assumir íntegrament la realització del projecte, que prengui mesures, perquè la passarel·la no s’ha d’inutilitzar. López ha explicat que des dels serveis tècnics de l’ens provincial es van comprometre «a aplicar-hi algun tipus de material que eviti la glaçada, però si no s’afanyen s’haurà acabat l’hivern i la passarel·la no haurà servit de res». A més, el fet que aquesta superfície sigui de fusta no permet tirar-hi sal com a mesura temporal per fondre el glaç, ja que la malmetria ràpidament, i per sota hi passen cables i canonades de diferents serveis que també podrien resultar afectats.

La nova passarel·la es va inaugurar tot just fa un mes (el 4 de novembre passat), després de diversos retards en les obres de construcció. Inicialment no es va detectar el problema, però quan les temperatures van començar a situar-se sota zero es va veure que des del vespre fins a mig matí -si és que fa sol- la major part dels dies queda completament glaçada. Aquesta infraestructura es va construir damunt del Cardener en paral·lel al pont de la carretera BV-3003, que va de Callús cap a Sant Mateu, ja que aquest és molt estret i les voreres insuficients i perilloses.

El fet que la passarel·la, d’un centenar de metres, sigui en una zona molt oberta i damunt del riu, accentua que es geli amb molta facilitat i que s’hi mantingui el glaç unes 12 hores. El regidor d’Urbanisme també lamenta que en una estructura nova i que ha fet realitat una administració com la Diputació, que propugna l’eliminació de les barreres arquitectòniques, la balconada central de la passarel·la no compleixi els cànons d’accessibilitat (s’hi accedeix per dos graons). A més, des del consistori també s’ha demanat als serveis tècnics de Diputació que revisin dues rampes que van construir en la vorera d’accés a la passarel·la, ja que, segons Sergi Pérez, té un pendent «excessiu, que fa que no sigui practicable per a totes les persones que tenen una mobilitat reduïda».