El diumenge 14 de desembre, TV3 celebrarà la 17a edició de La Marató, que enguany és dedicada a les malalties mentals greus, i, com ja és habitual en els últims anys, demà posarà a la venda el disc solidari. Enguany, per primera vegada, Regió7 s’afegeix a la iniciativa -juntament amb sis altres mitjans, a més de tres ja habituals des del primer disc- i vendrà, amb el diari de diumenge, l’àlbum, que tindrà un preu unitari de 9 euros. Prop d’una vintena d’artistes i disset cançons de gèneres musicals molt diferents formen part d’aquest treball discogràfic, del qual Regió7 posarà a la venda 5.000 unitats. A més, els subscriptors que ho desitgin podran reservar l’àlbum amb antelació per via telefònica i passar-lo a buscar dilluns a la seu del diari a Manresa.

Amb una portada negra, marcada per la duresa de les malalties mentals greus, i una núvia al fons com a contrapunt optimista, es presenta aquest treball, que vol superar les 128.000 còpies venudes ara fa un any i situar-se entre 130.000 i 140.000. El director del disc de La Marató, Àngel Lacalle, explica que busquen complementar gèneres i artistes de manera que puguin arribar al major públic possible. Per això hi trobem flamenc, copla, rumba, hip-hop, rock, cançó i pop, entre altres propostes. Pel que fa al tipus de cançons escollides, Lacalle afirma que cerquen temes que facin referència «a la malaltia de forma directa o indirecta i d’altres que transmetin un missatge d’esperança i de continuar lluitant en una línia de superació. A més, aquests temes també han de formar part de l’imaginari mundial de tothom, que no s’hagin sentit mai en català. Així la gent reconeix ràpidament la cançó, perquè són peces conegudes i contrastades de veritat».

En el disc solidari d’aquest any, el quart que ha publicat La Marató, hi ha la novetat que el treball discogràfic portarà incorporat un codi que podrà ser utilitzat posteriorment per descarregar un joc interactiu.