20 de desembre de 2008
20.12.2008
berguedà

El Berguedà promociona la cuina de la caça amb una nova campanya gastronòmica

19.12.2008 | 20:17

Divuit establiments de restauració del Berguedà posen en marxa el segon cap de setmana de gener una nova campanya gastronòmica basada en els productes de la caça. Es tracta d'una iniciativa del grup de Gastronomia de l'Associació d'Hostaleria i Turisme del Berguedà, destinada a promocionar la comarca a través d'una cuina feta amb productes del territori.

La de la cuina de la caça s'afegeix així a la campanya que ja fa vuit anys que funciona basada en la cuina del bolet. Amb aquesta nova oferta, l'Associació pretén anar configurant un calendari anual de campanyes gastronòmiques basades en productes que identifiquin la comarca. Per tirar-la endavant compten amb la complicitat dels caçadors del Berguedà.

Al Berguedà hi ha actualment dotze agrupacions de caçadors i la xifra de persones amb llicència de caça pot arribar al miler, segons el president de l'Agrupació de Societats de Caçadors del Pirineu i de la Catalunya Central, Manel Raurich. Seran els encarregats de garantir el subministrament d'animals de caça als divuit establiments de restauració de la comarca que s'han sumat a aquesta nova iniciativa.

El senglar, la llebre i la perdiu són alguns dels animals de caça més presents en la cultura culinària del Berguedà. Es tracta d'animals que sempre han estat cuinats en un àmbit més familiar i que sovint no han arribat a la gastronomia que se serveix als restaurants. La intenció és donar a conèixer aquesta tradició i incorporar-la als plats que serveixen els restaurants, ja sigui recuperant plats tradicionals, com introduint-hi la innovació.

Segons explica la cap del grup de Gastronomia de l'Associació d'Hostaleria i Turisme del Berguedà, Remei Escolies, un cop consolidada la campanya de la cuina del bolet, que ja porta vuit anys de recorregut, es va creure oportú continuar promovent els productes autòctons del territori a través de la gastronomia amb una campanya dedicada a la caça, també amb molta tradició al Berguedà.

A diferència de la cuina del bolet, que obliga els establiments adherits a oferir un menú que incorpori aquest producte, en el cas de la nova campanya, els restaurants es poden limitar a tenir un plat dins la carta fet amb animals de caça.

La campanya es durà a terme en divuit restaurants de la comarca situats a Gironella, Vilada, Saldes, Casserres, Bagà, Berga, Puig-reig, Gósol, Guardiola de Berguedà, Castellar del Riu, Viver i Serrateix i Santa Maria de Merlès.

Aquesta nova campanya arrencarà a Montmajor, durant la rifa del monumental Rebost que cada any se sorteja a aquesta localitat. En el marc del sorteig es farà la presentació de la nova campanya, així com un concurs de pesada de senglars i una degustació de cuina feta amb aquest animal.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook