Viatjar en bus urbà a Berga ja és possible. Fins a mitja tarda d’ahir unes quaranta persones havien fet ús d’aquest nou servei, una línia de recorregut circular que millora l’accessibilitat als centres sanitaris i escolars i al polígon de la Valldan. A més, el bus també ha de servir per crear la cultura del transport públic urbà a la ciutat i contribuir a la pacificació del trànsit. Les previsions són que aquest nou bus l’utilitzin 30.000 viatgers l’any.

El regidor de Governació, Ramon Bajona, va explicar que, com que era el primer dia del flamant servei i encara no és prou conegut, perquè s’acaba d’estrenar i no ha estat objecte d’una campanya de promoció, la xifra d’usuaris és satisfactòria. «Això és el principi i hem de confiar que anirà creixent, perquè és un servei que a Berga hi havia de ser».

El bus urbà fa 20 sortides els dies feiners des de 2/4 de 6 del matí fins a les 10:40 de la nit. La meitat d’aquestes sortides arriba al polígon industrial de la Valldan de forma coordinada amb els horaris laborals dels treballadors. Els dissabtes laborables es faran 10 sortides. Les sortides i les arribades es fan des de l’actual administració, al passeig de la Pau.

El regidor de Governació va dir que en el primer mes de funcionament del nou bus es podrà començar a fer balanç. A més, va anunciar que el bus urbà «s’haurà d’anar adaptant a les necessitats i al que l’experiència ens recomani».

Mentre s’esperaven per agafar el bus de les 11:55, Sabina Massanés i Roser Bautista, dues usuàries, coincidien a valorar que a Berga «feia molta falta aquest bus». Ambdues viuen al passeig de la Pau. Massanés va aprofitar l’estrena «per recollir informació personal» dels recorreguts i les parades. I Bautista ja en va fer un ús pràctic, perquè va anar a l’ambulatori. Ambdues consideren que es tracta d’un servei que tindrà molta utilitat, sobretot per a la gent gran. El preu també els sembla bé. El bitllet senzill costa 1 euro i el de pensionistes i jubilats 0,50 euros, i hi ha la possibilitat d’obtenir un abonament de 10 viatges per 5 euros. Es pot adquirir al mateix bus o al consistori.

La posada en marxa del nou servei va evidenciar que l’administració d’autobusos del passeig de la Pau, que a Berga fa les funcions d’estació de busos, està desbordada. Si ja abans de posar-la en marxa hi havia molt poc espai, ara que s’hi fan les arribades i sortides d’aquesta nova línia la zona és potencialment caòtica.

Un altre element millorable del nou servei és aconseguir que les parades degudament senyalitzades de la nova línia siguin respectades pels conductors d’altres vehicles. En el primer dia de servei, el nou bus va haver de fer la majoria de les parades aturant-se en doble fila, perquè l’espai que tenen reservat estava ocupat per turismes aliens a la novetat.