L'hospital de Berga aplica noves tècniques en pròtesis de maluc
pilar màrquezberga
L'Hospital Sant Bernabé de Berga ha implantat a la comarca un nou tipus de pròtesi de maluc, pensada especialment per a gent jove i que s'afegeix al centre en la línia de millorar serveis i adaptar-se a les noves possibilitats tecnològiques de l'àmbit sanitari. Ho explica Pere Mir, cap clínic de cirurgia ortopèdica i traumatologia de la ciutat. Mir afegeix, doncs, que "aquest tipus de cirurgia ha evolucionat molt els darrers anys".
La nova tècnica, que permet escurçar el període de recuperació, consisteix a substituir el cap del fèmur i evitar embotir les peces dins l'os, tal com es feia fins ara.
Pere Mir defensa que "tot i que en hospitals grans ja es feia, la tècnica és totalment pionera en centres petits com el de Berga". Mir subratlla que "aquesta tècnica disminueix l'agressivitat de la intervenció i la necessitat de transfusió, tot i que són pròtesis que no es poden fer servir en tothom, perquè és contraindicada en cas d'osteoporosi".
Recentment, de fet, el doctor Rafael González Adrio, metge especialista en pròtesi de maluc per a gent jove, ha visitat el centre per col·laborar amb els cirurgians de l'Hospital Sant Bernabé en la implantació d'aquest tipus de pròtesi. "És una persona que els darrers temps ha posat més de 400 pròtesis", valora Mir. El cap clínic berguedà destaca que "és una operació senzilla, perquè no has de foradar l'os per dins, i el pacient pot fer vida normal al cap d'un mes i mig, quan abans havia de passar tres mesos de recuperació".
D'altra banda, si les pròtesis antigues duraven entre 10 i 15 anys, amb aquest nou sistema la vida de la pròtesi pot allargar-se entre 20 i 25 anys.
- El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja a Espanya: 'Va venir corrents, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta
- L'últim adeu a Pere Camps, activista social i musical manresà, omple a vessar el tanatori Mémora
- Entren a robar a la Regina de Manresa i s'emporten 40.000 euros en perfums
- El món de l’esport omple la platea del Kursaal de Manresa per homenatjar Pere Miró, el manresà més olímpic
- Aquesta és la piscina més econòmica del Bages
- Habitatges de Santpedor pateixen les molèsties de la xinxa de la colza
- Els germans i actors Marc i Jan Buxaderas, pregoners de la Festa Major de Manresa
- S'enfronta a 14 anys de presó per atropellar greument una agent i ferir sis persones més durant una persecució a Manresa