Puntí tocarà diumenge a Manresadesprés de vuit anys d'absència
L'artista de Salt torna per fer un recital íntim i reduït davant un centenar de persones al Vermell
aloma vilamala MANRESA
Josep Puntí ha enterrat Adrià Puntí a Cadaqués. Ara en remou les cendres i li dedica algunes cançons. Ho fa en comptades ocasions: una serà a Manresa, diumenge que ve, al Vermell, a partir de 2/4 de 8 de la tarda. Avui es posen a la venda les entrades anticipades, a 10 euros, i també se'n podran adquirir el mateix dia del concert, a 15 euros. Es poden comprar al restaurant manresà.
L'exlíder d'Umpah Pah, darrerament homenatjat amb disc de tribut al grup Més raons de pes, s'ha pres amb calma el seu retorn als escenaris. En la seva reduïda gira, carregada d'expectació, l'artista visitarà Manresa, on no actua des del 2002, quan va tocar en el cicle del Club de la Cançó, a la sala El Sielu. Va actuar conjuntament amb Txe Arana i llavors encara era Adrià Puntí.
En els darrers mesos Josep Puntí ha fet pocs i petits concerts: els darrers a Centelles i a Cadaqués. "Feia temps que volíem que vingués", explica Eduard Finestres, programador i responsable del Vermell. "Ens fa molta il·lusió que se'l pugui tornar a veure a Manresa, després de tant temps, i en un dels pocs concerts que fa. Ens sentim privilegiats", explica. També afegeix que l'organització és conscient que l'artista és conegut per ser "imprevisible i especial, i no saps mai com anirà el concert", però confien que no hi haurà cap problema de darrera hora. Últimament Puntí es troba bé de salut i ha fet diversos recitals amb èxit.
Tot i que els concerts que s'organitzen des del Vermell són gratuïts, les entrades de 10 euros per veure Puntí són necessàries, expliquen, per cobrir les despeses del caixet de l'artista i el lloguer del piano. "Serà un concert petit i íntim, on només hi haurà Josep Puntí", explica Finestres. La capacitat està limitada a un centenar de persones.
Curiosament, el seu amic i productor al llarg de tota la seva trajectòria en solitari, Quimi Portet, serà a Manresa només dos dies abans presentant el seu darrer disc, Viatge a Montserrat, un àlbum que està dedicat íntegrament al cantant de Salt i on el cita en més d'un dels seus temes. La del proper diumenge serà una ocasió única per degustar les excentricitats d'un dels artistes més genuïns del nostre país, boig i geni a la vegada. I qui sap si per tornar-lo a escoltar, després de la cita de diumenge, s'haurà d'esperar vuit anys més.
- Rosalía entra a l'examen per obtenir la nacionalitat espanyola: 'Una de les cantants més famoses...
- Una família catalana publica cada any una esquela per recordar la mort del seu fill en un accident: 'Després de quatre anys, l'Audiència de Girona creu que cal investigar què va passar
- La beguda que hidrata més que l'aigua i que has de prendre a l'estiu per a calmar la set
- Et poden buidar el compte sense robar-te la targeta: així actuen els ciberdelinqüents
- Un vídeo gravat pels ADF en un foc al Bages es converteix en un fenomen viral internacional
- Una bengala provoca un incendi en un balcó de Manresa durant la celebració del Mundial de futbol d'Espanya
- El Barri Antic de Manresa plora la pèrdua del botiguer i músic Maurici Rosell
- Xavier Roig, enginyer, directiu i consultor: «El turisme no és un dret social, és viatjar amb migrants explotats»