Enguany, i per primera vegada, tots els concerts del festival La Baga de Cerdanya es faran en esglésies romàniques, espais que resulten molt adients per a la música clàssica gràcies a la seva incomparable sonoritat. Així ho ha explicat Anton Serra, director artístic de la iniciativa, que arrenca l'agost: "entre les pedres del romànic l'acústica és excel·lent i la música aconsegueix un so únic".

Serra apunta que una de les finalitats de l'Associació pel Foment de la Música Clàssica (AFMC), impulsora del festival, és "organitzar concerts en llocs on no se'n fan, dinamitzar-los i donar-los categoria a través de la música clàssica". A més, Serra creu que la música de cambra, a diferència de la simfònica, agraeix tenir "el públic a prop", condició que es dóna a la perfecció a les esglésies de la Baixa Cerdanya.

Els temples de la Verge de les Neus de la Molina -que substitueix l'espai de l'Auditori d'Alp-, l'església de Sant Martí d'Urtx -que també debuta en el festival-, i les esglésies de Sant Climent d'Urús, de Santa Maria de Talló i de Santa Maria de Mosoll -que repeteixen un any més-, seran els escenaris on es duran a terme les actuacions, a partir del 6 d'agost, en el marc de la tercera edició d'aquest festival, que també té el suport dels respectius ajuntaments.

Entre els músics convidats, a banda del polifacètic flautista Anton Serra, que actuarà en tres dels cinc concerts, destaca la pianista japonesa Ayako Fujiki, amb una dilatada carrera entre el país nipó i Europa, i que, com a compositora, ha ofert la seva música per a la imatge, el cinema, la publicitat i la televisió. El violoncel·lista Ramon Bassal és un altre dels plats forts del festival, en el qual interpretarà compositors del segle passat i temes del seu propi pare. A més, el Duo di Imperia durà el toc internacional a la trobada.

Pel que fa als preus, els concerts de la Molina i Urtx són gratuïts, mentre que el d'Urús i Mosoll valen 15 i el de Talló 8. Anton Serra creu que "hi ha molts inconvenients de fer-ho gratuïtament, perquè crec que no es pot dependre tant de les subvencions, ja que acaben fent mal al mercat de la música". Malgrat la crisi, Serra valora que l'organització se'n va sortint i que l'any vinent tenen intenció de repetir: "econòmicament és organitzat de forma mil·limètrica i molt ajustada. Cal tenir en compte, però, que fa més de vint anys que vam començar a fer concerts. És un treball que ve de lluny i esperem poder mantenir-ne el nivell".