L'experiment que Cineclub va proposar divendres passat a la Stroika, basat en la fusió de música electrònica amb curtmetratges, es va consumar. Tot i així, l'espectacle Videodrone 2012: Berlin-Paris-Barcelona no va aixecar gaire expectació i la sala presentava un ambient minso.

Els DJ del col·lectiu Manrusiònica, però, no es van fer enrere i van saber posar, en directe, els seus sons poderosos i musculats damunt les imatges insinuants de tres curts muts, d'arguments difusos, que jugaven amb l'espectador i convidaven a la lliure interpretació. L'enfrontament cara a cara entre la creació visual i l'electrònica, duta a terme per artistes bagencs, va resultar una amalgama vibrant i curiosa però un pèl tensa i distorsionada en alguns intervals.

El muntatge es va dividir en tres parts, amb quinze minuts per a cada curt. El primer vídeo que es va projectar en la pantalla gegant, que la Stroika va disposar excepcionalment, fou el titulat T'explicaré els meus secrets però t'enganyaré sobre el meu passat, que han realitzat els santpedorencs Jasmina Ferrer i Badreix Tarragó, instal·lats a la ciutat de Berlín. Dalt de l'escenari, equipats amb portàtils Macs, el duet de DJ Els Normals van imprimir uns sons techno, repetitius i claustrofòbics, a unes imatges extremadament metafòriques, d'aires berlinesos i, en alguns casos, desolades, acompanyades de subtítols en alemany.

El segon torn va ser per al curtmetratge Ella coneixia la inundació del 1910 per la fotografia d'una postal, dut a terme pel navarclí Aitor Ibáñez, resident a París. Aleix Martín i Pere Bacardit van ser els encarregats d'interpretar la banda sonora del vídeo. Molt pendents de les imatges i motivats pels sons sincopats, els dos joves DJ van pujar el volum entrant al fil argumental i musicant escenes entre l'aigua, l'agulla d'un tocadiscos i la violència dels carrers parisencs, amb l'intèrpret Louis Ohlsen com a protagonista. En conjunt, el maridatge va ser atractiu.

Finalment, la tercera projecció va ser la d'El gos, un treball suggeridor dirigit pel manresà Carles Muñoz, establert a Barcelona. Dj Ravingman (Didac Travé) va punxar una música groove que incitava al moviment, a unes imatges protagonitzades per un home solitari que ronda pels carrers barcelonins i que acaba alliberant un gos. Aquest muntatge va ser el més aplaudit pel públic, que divendres va poder gaudir d'aquesta atrevida (però no excessivament elaborada) fusió, patrocinada per Cineclub Manresa. L'entitat va tancar un cap de setmana intens, després que ahir es projectés, a la sala petita del Kursaal, la genial producció del controvertit Isaki Lacuesta Los pasos dobles.