h

em transformat les cançons de Machín, però sense perdre la seva essència", explicava la cantant Celeste Alías a l'inici del concert de presentació de Jazz Machín. La santjoanenca va gestar aquest muntatge al costat del músic Santi Careta, "quan viatgem sempre escoltem Antonio Machín". El concert es va presentar dissabte dins el cicle Tocats de Lletra, dedicat en aquesta ocasió als enamorats, i va omplir de públic la sala El Sielu. Res millor que una selecció de boleros per cantar a l'amor, i el conegudíssim Angelitos negros va servir per donar el tret de sortida. Amb una posada en escena acurada, un tapís de fons obra de l'artista Txema Rico i una ambientació càlida, Celeste Alías i Santi Careta van estar acompanyats a l'escenari de David Soler al pedal-steel i a la guitarra elèctrica i per Oriol Roca a la bateria.

El de dissabte era un concert especial per molts motius: primer per ser el dia de l'estrena, però, també, perquè jugaven a casa. Les primeres files eren ocupades per familiars, i això va ser un afegit d'emotivitat per als artistes. "No és habitual que les nostres iaies vin- guin als concerts". A elles els van dedicar Mira que eres linda. Les cançons d'Antonio Machín formen part de la banda sonora de les vides de molta gent, però Alías i Careta les van portar al seu terreny. El públic va poder escoltar clàssics com Tengo una debilidad, Camarera de mi amor i El Manisero i altres peces no tan conegudes com Cuando me besas i Diez minutos. La col·laboració del públic va ser fonamental per interpretar la tornada de A Baracoa me voy.

En una nit on les complicitats van estar presents en tot moment, Celeste Alías va voler homenatjar "qui em va transmetre la meva passió per la música, la meva mare", que aquell dia celebrava un doble aniversari. Per això, va convidar-la a l'escenari per cantar plegades Toda una vida, un dels moments més emotius de la vetllada.

Dos gardenias va posar punt final al concert.